לתדמית הישראלי העצבני קיימים הסברים רבים. מוזר, אבל אף אחד מהם לא קושר את התופעה לשיווק האגרסיבי שמנחיתה עלינו הקופסה שאמורה לבדר ולהעניק מפלט בסופו של יום. הרי עצם קיומן של הפסקות הפרסומות מעצבן עד כדי כך, שכבר נמצאה דרך לדלג על העינוי הכפוי. מעבר לכך, כולנו כבר מכירים לעייפה את היכולות המופלאות של מוצרי ההיגיינה הנשית באשר הם, וגם את ג.יפית וכלתה הרעבה תמיד. אך כדי לענות על השאלה: "מה היא הפרסומת המעצבנת ביותר המשודרת כיום בערוצים המסחריים?", נדרש סקר קצר. לתשומת ליבם של משרדי הפרסום, אלה תוצאותיו:
במקום השלישי: צ'ק רובינזון
כבר התרגלנו לידוענים שצצים בפרסומות, במיוחד כאלה הקשורות לפיננסים. אבל הפרסומת החדשה בה מככב שמוליק לוי בתפקיד ג'ק רובינזון, עושה קצרים רציניים במוח. אחרי שהציג את עצמו בפנינו כחותם המהיר ביותר במזרח התיכון, מתחילה רוטינה תולשת עצבים, בסגנון: "ג'ק! מה? צ'ק! (חותמת)". עד היום לא ידוע בוודאות כמה פעמים חוזרת על עצמה הלולאה המופלאה, כיוון ששום צופה/ מכשיר טלוויזיה, לא שרד את הפרסומת במלואה.
במקום השני: 101 כתמים וילדים
אחרי שנפטרנו מהילדים ששואלים "למה?" ו"מתי כבר ארבע?", המפרסמים שוב מנסים להשתמש בטף כדי לעורר סימפטיה, אבל מצליחים רק לנפח את הווריד במצח. אבקת כביסה מסויימת טוענת שהיא מסוגלת לטפל ב-101 כתמים שונים, ומציתה דיון בין שני זאטוטים, מרגיזים במיוחד, בנוגע לכתם הבא בעזרתו יטנפו את חולצתם הצחורה. בתור פרסומת למניעת התפוצצות אוכלוסין היא עובדת מצוין, אבל כדאי לגופים המשדרים להצמיד לה מסר קצר נגד אלימות במשפחה.
ובמקום הראשון: מקהלת המזגנים
הפרסומת המעצבנת ביותר המשודרת כיום על המסכים, היא גם הוותיקה ביותר בסקר שלנו. מה שהתחיל כמשאל רחוב תמים למראה, הפך למחרפן הלאומי של הקיץ. שום מזגן לא יצנן את גלי החום והקריז, המופקים מעוד צפייה במקהלת הזומבים הבלתי-מתואמת הזו. אפילו בין המדקלמים לבין עצמם אין שום סינכרוניזציה, ואפקט שטיפת המוח מעולם לא נראה כה עדרי.