בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופט אורי גורן, קבע (יום ד', 23.10.02), כי פקידי בנק אינם מוסמכים למסור ללקוחות מידע, ממנו עולה כדאיות ברכישת ניירות ערך או קרנות מכל סוג. בית המשפט קבע בזאת כללים לפיהם יוכלו פקידי הבנק למסור מידע ללקוחות.
על-פי ההחלטה מהיום, על פקיד הבנק אסור להעדיף את האינטרסים שלו או של התאגיד הבנקאי אותו הוא משרת. האינטרס של הלקוח צריך להיות המנחה במסגרת המידע שיציג. פקיד הבנק יודיע מעתה ללקוח, כי יוכל לפנות ליועץ השקעות וכי זו בחירה עדיפה.
הבנק לא יכול למסור מידע על כדאיות בהשקעות בניירות ערך. מדובר במידע שהיה נפוץ מאוד במערכת הבנקאית הישראלית, כמו: היקף עליית מחירי המניות או ניירות ערך אחרים, הון עצמי של חברה, מחזורי עסקות ופעילות וכמובן צפי לרווח.
מדובר בהחלטה תקדימית המשתקת בעצם מערך שלם של פקידים - שבמסגרת עבודתם, שמשו באופן קבוע, למקור המידע המרכזי של לקוחות רבים, בעת החלטתם על צעדי השקעה.
ההחלטה ניתנה לאור פניית איגוד הבנקים, לבית המשפט נגד רשות ניירות ערך, לאחר שזו דרשה מבנקים, לאסור על פקידים למסור מידע ללקוח על שוק ההון. ההחלטה של רשות ניירות ערך, לדרוש את הפסקת הייעוץ בבנקים, בוצעה לאחר שבאמצע שנות ה-90, הוסדר נושא הייעוץ הפיננסי והונהג רישוי בבחינות לנושא זה.
הרשות טענה, כי במקרים רבים הייעוץ של פקידי הבנק, נגוע בניגודי אינטרסים. הרי לא סוד הוא, שבבנקים רבים, מדוחים פקידים ללקוחות, על כדאיות רכישת קופות וקרנות של אותו בנק, ללא התייחסות לאלטרנטיבות שונות.