|
המטוס שהתרסק בפוקט [צילום: AP]
|
|
|
|
|
|
עשרתו חברות תעופה חדשות צצות ברחבי אסיה בניסיון למלא אחר דרישות גוברות והולכות של תעשיית התיירות באזור, אך שרשרת של תאונות קטלניות העלו את החשש מפני ביטחון הנוסעים, בין היתר בשל מחסור בטייסים ואיכות המטוסים.
הטייס האינדונזי אשר הטיס את מטוס חברת התעופה One-Two-Go Airlines, שהתרסק בפוקט, היה בין אותם אזרחים אשר הצליחו להימלט ממדינתם בשנים האחרונות כדי למצוא שכר טוב יותר בחברות התעופה הזולות. טייס חיל האוויר לשעבר עבד בשתי חברות תעופה, שכבר לא קיימות, באינדונזיה - מדינה הידועה כגרועה ביותר בכל הנוגע לתעופה.
"ככל שההכנסה הנזילה עולה והכלכלה צומחת, יותר אנשים באסיה מטיילים", אמר ריצ'רד פינקהאם ממרכז התעופה אסיה פסיפיק, לסוכנות הידיעות AP. "זה מה שמניע את צמיחת חברות תעופה דלות תקציב".
ברשויות אומרים כי מוקדם עדיין לדעת מה גרם לתאונה בפוקט, אם כי מאמינים כי הטייס לא יכל לראות את מסלול הנחיתה בשל תנאי מזג האוויר הקשים.
כאמור צצו חברות תעופה דלות תקציב רבות ברחבי דרום מזרח אסיה בשנים האחרונות. רבות מהן מציעות מחירים אטרקטיבים, לפעמים עלויות נמוכות מאוד כמו למשל 20 דולר לטיסה-הלוך בתוך אסיה, כולל מסים.
על הנוסעים לחשוב טוב לפני שהם בוחרים בחברת התעופה ולהתחשב לא רק בתקציב, כך למשל לבדוק את נושאי הבטיחות בטיסה או לבחור בחברות הקשורות לחברות גדולות ואמינות יותר, כגון
Jetstar המופעלת על-ידי חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס.
תאונות מטוסים לא מעטות אירעו באסיה השנה, מקמבודיה ועד יפן ובהן מתו כ-200 איש עד כה. אך לא כל המידע מגיע לתקשורת, אודות הסיבות לתאונות הקטלניות.
רוב התאונות אירעו באינדונדזיה, אך מומחים מזהירים מפני תקריות במדינות נוספות באזור.