משרד התקשורת מגבש מודל חדש לחשבון הטלפון הנייד והטלפון הנייח. החשבון העתידי יכיל פירוט תמציתי של המסלול ותנאיו, לרבות מועד סיום ההתחייבות, גובה "קנס היציאה" המוטל על מנוי שנטש לפני תום תקופת ההתחייבות, נתוני צריכה בפועל של שירותים ולא רק נתוני צריכה לחיוב, ממוצעי שימוש חודשיים בשירותים (זמן אוויר, מסרונים, נתונים) וכן ממוצע מרוכז אחת לשישה חודשים.
בנוסף לכך, יש בכוונת משרד התקשורת להבהיר נושאים שנדרש להבהירם כגון הצגת התעריפים של כל סוגי השירותים, הצגת התעריפים גם על דוח פירוט של צריכת שירותים (זמן אוויר, מסרונים, נתונים), דרישות כלליות לגבי החלקים המרכיבים את החשבון ועוד. כך יוכל הלקוח לוודא שהחיובים בחשבון נעשו על-פי תוכנית התעריפים שאליה הוא נרשם.
לפני כשנתיים חייב המשרד את חברות התקשורת לפעול על-פי תקן ישראלי 5262, שעניינו גילוי נאות בחשבונות הטלפון המוגשים לצרכנים ובנושא דיוק ואמינות החיוב. התקן הוכן במכון התקנים ביוזמתו של משרד התקשורת. יישום התקן היה אמור להביא לכך שהצרכן יקבל חשבון ברור, מפורט ופשוט, המתבסס על מערכת חיוב מדויקת ואמינה, באופן שיתאפשר לו להבין בדיוק על איזה שירותים הוא משלם ולפי איזה תעריפים, כך שיוכל להשוות בין מפעילים ומסלולי שירותים.
מהניסיון שהצטבר במהלך אותן שנתיים, הגיע המשרד לכלל דעה כי לצורך הגברת השקיפות של חשבון הטלפון יש לדרוש מהחברות להציג נתונים נוספים, שאין הן מחויבות להציגם כעת.
כיום, עם שינוי הרגלי הצריכה של הציבור, בשל השימוש הגובר בטלפונים סלולרים בדור שלישי והאפליקציות הקיימות בהם, נדרשת בחינת מודל חדש שיציג בפירוט את השירותים בהם השתמש הלקוח. מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, החליט על הקמת ועדה משרדית מיוחדת לטיפול בנושא. זו תגבש את המודל המתאים ביותר אשר ישקף את הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, בין היתר, על-ידי בחינת מודלים אחרים בעולם.
המשרד מתכוון לבצע את השינויים באמצעות תיקון רישיונות המפעילים לאחר שיבוצע לכך שימוע כמקובל.
שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר כי בכוונתו להפסיק את "הערפול במסלולים", כלשונו, ולהעניק לצרכנים את הכלים האופטימליים, האם המסלול והחברה מתאימים לצרכיהם, כחלק משחרור חסמי המעבר לקראת ניידות המספרים.