בחודש אוקטובר נרשמה עליה חדה, בשיעור של יותר מ-50% במספר התלונות בפורומים בנושא צרכנות, בהשוואה לחודש ספטמבר.
במהלך אוקטובר התפרסמו כ-216 תלונות ויותר מ-2,500 תגובות לתלונות אלו בפורומים השונים. בחודש ספטמבר התפרסמו כ-137 תלונות וקרוב לאלפיים תגובות. כל זאת עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור: 'גוב קרטין עיתונות ותקשורת'.
עוד עולה מתוך סריקת הפורומים, כי במקום הראשון בהיקף תלונות הצרכנים בפורומים, נמצא נושא המוצר הפגום - 26% מהתלונות ובמקום השני נושא השרות הלקוי כ-24% מהתלונות.
בחודש ספטמבר נצפתה ירידה בשיעור של כ-40% במספר התלונות, בהשוואה לממוצע התלונות בשבעת החודשים שקדמו לו, ואילו באוקטובר נצפתה, כאמור, עליה של יותר מ-50%.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים לחודש אוקטובר:
מוצר פגום: 26% מהתלונות; שרות לקוי: 24%; חברות סלולריות: 9.5%, 2% נגד אורנג', 0.5% נגד אמיגו, 3% נגד פלאפון ו-4% נגד סלקום; חברות כבלים: 7%, מתוכם: 3% נגד Yes, 3% נגד תבל ו-1% נגד ערוצי זהב; הפקעות מחירים: 7%; ספקיות אינטרנט: 6%; קניות באינטרנט: 6%; הטעיית צרכנים: 5%; בנקים: 3%; בזק: 3%; כרטיסי אשראי: 2.5%, מתוכם: 2% תלונות כלליות ו-0.5% נגד כ.א.ל.; פרסומות: 1%.
גוב קרטין עיתונות ותקשורת
בחברת גוב קרטין עיתונות ותקשורת, פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים.
במסגרת המחלקה החדשה, ניתנים שירותי יחסי ציבור אקטיביים ברשת: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לקבוצות דיון ולפורומים מתאימים, ניהול פורומים וכו'.
בנוסף, מספקת החברה שירותי ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה. ניטור זה מאפשר, למשל, לזהות בעיות וצרכים או לשמר לקוחות המאיימים בנטישה.