משרד התקשורת הורה לחברת בזק להפסיק באופן מיידי שירות מוזל "ללא עלות" אותו היא נותנת, משום שמדובר בשירות הניתן שלא מכוח רישיונה של החברה.
שירות חייגן שאותו מציעה החברה ללקוחותיה העסקיים הינו שירות לשיחות יזומות, והוא מאפשר להם לשלוח הודעות קוליות באופן יזום למספר רב מלקוחות החברה, באמצעות מערכת אוטומטית ממוחשבת.
צבי יונדלר, סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, כתב לבזק כי אספקת שירות זה מהווה לכאורה, הפרה של רישיון החברה. לדבריו, עולה כי בזק מספקת את השירות "ללא עלות", דבר המעלה חשש כבד של ניסיון "לצמצם רווחים" על-ידי תמחור תפוקות ללקוחות במחיר נמוך ממחיר התשומות הנדרשות למתחרים לצורך אספקת השירות. "תימחור מסוג זה הינו, לכאורה, בניגוד לחובתה של החברה לתמחר את שירותיה על-בסיס עלות בתוספת רווח סביר".
רק 10 שניות להודעה
בהמשך מכתבו ציין יונדלר כי החברה גובה עבור שירות שיחות הטלפון, המהווה חלק בלתי נפרד מהשירות, רק 10 אגורות להודעה ללא תלות באורך ההודעה (60 שניות). "תימחור זה מנוגד להוראות הכלולות בתקנות התשלומים המחייבות את החברה לגבות עבור שירות זה את התעריף המפוקח, ולבצע את החיוב במקטעים של שנייה אחת או חלק ממנה", כתב.
בזק נדרשה להודיע על הפסקת השירות למשרד התקשורת לא יאוחר מה-25.10.07. הוראת המשרד באה בעקבות תלונה שנתמכה בידי איגוד לשכות המסחר, אותה הגישה חברת דיילקום המספקת שירותי הפצת מסרים המוניים. מנכ"ל החברה, גיא זילכה, פנה באוגוסט השנה לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, ולמשרד התקשורת בדרישה לחקור ולפעול נגד בזק, שפועלת לטענתו שלא בתום לב תוך ניצול לרעה של כוחה כמונופול במטרה למוטט את החברה שבבעלותו.
"לא אתי, לא כלכלי ולא חוקי"
זילכה אמר כי בזק נוהגת בצורה לא אתית, לא כלכלית ולא חוקית. לא אתית משום שבזק היא ספק התקשורת של דיילקום מזה שבע שנים, ומודעת לסודותיה המסחריים. לא כלכלית משום שבזק ממילא מקבלת את עלויות התקשורת מדיילקום בחשבון הטלפון כך שהיא אינה מרוויחה דבר מהפעלת השרות. לא חוקית משום שמתן שרות במחיר עלות הינו פעולה של מונופול שמטרתה היחידה היא הפלת החברות המתחרות.