|
מגדל הפיקוח בנתב"ג ע"ש האסטרונאוט אילן רמון ז"ל
|
|
|
|
|
בפגישה שהתקיימה היום (ה', 11.10.07) בין פקחי הטיסה ויו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, לבין ממלא-מקום מנכ"ל רשות שדות התעופה, שמואל קנדל, חשפו פקחי הטיסה פערים בתחום הבטיחות בכל חלקי שדה התעופה הראשי של ישראל: במרחב האווירי של שדה התעופה בן-גוריון, במסלולי הטיסה ובמגדל הפיקוח. הליקויים הם במקביל מבחינת התשתית ומבחינת המכשור הקיים.
ועד העובדים והפקחים יגישו בתחילת השבוע להנהלת הרשות מסמך המפרט את פערי הבטיחות שמצריכים טיפול בטווח המיידי ובטווח הארוך. בפגישה הביעו הפקחים תרעומת על אופן ביצוע התחקיר בתקרית הבטיחותית שאירעה בשבוע שעבר - האירוע שבו התיישר מטוס שכר איטלקי על המסלול ללא אישור מגדל הפיקוח - בזמן שמטוס ישראייר היה בגישה לנחיתה. הפקחים הדגישו כי הטייס האיטלקי פעל על דעת עצמו - ומחו על כך שעד לרגע זה מסקנות הביניים לא הובאו לידיעתם מאף גורם רשמי.
עידן מסר בתום הפגישה: "הפקחים מתריעים כבר שנים על ליקויי הבטיחות הקיימים בנתב"ג. הם מבצעים מהלכים על-מנת לשפר את רמת בטיחות הטיסה ובסוף הם משלמים את המחיר". הפקחים הדגישו כי הם מתכוונים לעשות ככל שביכולתם על-מנת לצמצם שיבושים וחוסר נוחות העלולים להיגרם לנוסעים, אולם הבהירו כי בטיחות הטיסה היא ערך עליון ועל כן ההחלטה לרווח בין הטיסות תישאר בעינה עד למציאת הפתרונות לשמירה על בטיחות הטיסה.
כפי שהחליטו הפקחים - משך ההמתנה בין המראה של מטוס אחד למשנהו עלה לכ-5 דקות, מה שגורם לעיכובים בלוחות הזמנים המתוכננים של חברות התעופה הפועלות בנתב"ג.