מע"צ סיימה בימים אלה עבודת סלילת נתיב נסיעה נוסף לכל כיוון בכביש מספר 5, בין מחלף מורשה ומחלף ירקון.
מספר הנתיבים כיום לכל כיוון בקטע זה מגיע עתה לשלושה, ובמקביל, עובדים בסלילת הנתיב הנוסף, גם בקטע שבין מחלף ירקון ומחלף קסם.
עבודה זו הינה מתחייבת לאור הגידול בתנועת הנוסעים בכביש מספר 5 ולקראת פתיחת כביש מספר 6, שיזרים תנועה רבה נוספת לאיזור.
העבודה בהיקף של 35 מיליוני שקלים בוצעה בתיאום עם הרשויות המקומיות בתחומן עובר הכביש, כולל רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים ובמיוחד רשות הירקון, לצידה עובר הכביש.
בהתאם טופלה סביבת הכביש כולל נטיעות, עיצוב מתקני דרך ועבודות גישור וניקוז.
המתכנן הוא חברת חלו"א הנדסה, הקבלן סולל בונה והפיקוח המרכזי באתר נעשה על-ידי מע"צ במחוז ת"א.
עבודה זו מאפשרת לתנועה בכביש עמוס זה לזרום בחופשיות ומגבירה את רמת הבטיחות בו.
מע"צ תפתח לתנועה בימים אלה את קטע דרך מספר 45, בין מחנה עופר והחיבור לכביש 443, לבית חורון ומודיעין.
קטע הדרך, הינו חלק מכביש ארוך יותר, שיחבר בעתיד הקרוב (עד סוף השנה) את תל אביב והעיר מודיעין וכביש מספר 443, עם צפון ירושלים, באמצעות המשך שדרות בגין והוא יעבור בסמוך לאיזור התעשיה עטרות.
הפרויקט כולו, בעלות של כ-210 מליוני שקלים, כולל פינוי מטרדים, הכנת מבנה לכביש דו-מסלולי. בשלב זה, ייסלל רק מסלול אחד שיהיה מואר, כן בוצעה, עבודת גישור בעטרות וביר נבאללה.
המסלול השני ייסלל במהלך שנת 2003.
גשר עטרות, באורך כ-200 מטרים בוצע בשיטת היציקה במקום ודחיפת מיקטעים, כל אחד באורך 25 מטרים ובנייתו הסתיימה זה לא מכבר, בעלות של כ-15 מליוני שקלים.
הכביש יאפשר נגישות נוספת לירושלים מצד צפון ושחרור העומס התנועתי הכבד, בשכונות רמות, בעיקר בשעות העומס.