בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע (יום ג', 20.11.07) בפסק דין עקרוני כי חוק הגנת הצרכן חל גם על אתרי אינטרנט. לפיכך, אם טעה האתר והבטיח לגולש מחיר שגוי למוצר, מחיר זה מחייב אותו, ואין הוא רשאי להסתמך על תקנון האתר הקובע אחרת. השופט אברהם טננבוים קיבל בכך תביעה שהגיש צרכן נגד חברת סופטסייל ברעננה המפעילה אתר באינטרנט.
חבר ראה הצעה באתר האינטרנט של חברת סופטסייל לקניית מערכת הפעלה Windows Vista במחיר שנראה לו אטרקטיבי, 170 שקל. הוא מילא את הטופס הנדרש וקיבל על צג המחשב הודעה המאשרת כי הזמין את המוצר. אבל זמן קצר לאחר מכן התקשרה אליו נציגת החברה וטענה כי הייתה טעות במחיר המוצר ומדובר על מחירים בדולרים ולא בשקלים.
חנות וירטואלית
חבר דרש כי יינתן לו לרכוש את המוצר במחיר המקורי. הוא טען כי אתרי מכירה באינטרנט דינם כ"חנויות וירטואליות" ודין כניסה אליהם כדין כניסה לחנות בקניון. ממילא חל עליהם חוק הגנת הצרכן. על-פי חוק זה חלה חובה על עוסק להציג את מחיר המוצר ומחיר זה הוא המחייב גם אם מתברר כי הוא שגוי.
לעומת זאת, הסתמכה החברה על התקנון שלה ונהליה המופיעים באתר באופן ברור. על פיהם, אחרי ההזמנה נציג החברה יוצר קשר עם הלקוח ורק לאחר אישור פרטי ההזמנה ובכפוף להימצאות הפריטים במלאי תאושר העסקה. לטענת החברה, יש לה זכות שלא לקיים את ההזמנה וקל חומר כאשר חלה טעות בתום לב במחיר המופיע באתר.
1,000 שקל פיצויים
השאלה המשפטית המרכזית שהתעוררה הייתה איזה דין חל על היחסים בין הלקוח לבין אתר האינטרנט, דיני הגנת הצרכן כטענת חבר, או דיני החוזים כטענת החברה.
השופט טננבוים פסק כי על אתרי מכירה באינטרנט המותאמים לכך, חלים דיני הגנת הצרכן ולא דיני החוזים, וזאת כאשר חלה הגדרת המונח "צרכן" לפי חוק הגנת הצרכן). לפיכך, המחירים מחייבים את בעלי האתרים.
עם זאת החליט השופט שלא לכפות על הצדדים את קיום העסקה, לאחר שהגיע למסקנה שאין יחסי אמון ביניהם. לפיכך חייב את החברה לשלם לחבר 1,000 שקל, פיצויים, הוצאות ועוגמת נפש.