שמעון סודאי, מנהל תחבורה וקצין בטיחות בחברת בזק בינלאומי, הורה להנחות את כל נהגי החברה כיצד להתנהג בעת רישום דוח על זיהום אוויר ולחסוך לחברה תשלום מיותר.
במנשר שהפיץ, האיר סודאי את החוק בנושא, באופן העשוי לסייע גם לנהגים אחרים במצבים דומים. מתברר, כי החוק בנושא רישום דוחות על זיהום אוויר של כלי רכב אינו מוכר לחלק גדול מהעוסקים בענף ובודאי שלא חנהגים עצמם.
תקנה 155 לתקנות התעבורה, ולפיה "לא ינהג אדם רכב ולא יעמידו בדרך אם הרכב מפריש גזים, עשן, שמן או חומר דלק במידה
העולה על ההפרשה הרגילה בכל רכב מסוג זה או במידה העשויה לגרום הטרדה לעוברי דרך או לפגוע בבטיחות" אינה יכולה להיאכף על-ידי כל שוטר. רישום דוח על זיהום אוויר יכול להעשות על-ידי שוטר בתנאי שיהיה נוכח במקום בוחן תנועה מוסמך. רישום ללא בדיקת בוחן אינו חוקי, כפי שאסור לחקור קטין ללא חוקר נוער.
לבקש מהשוטר תעודת בוחן
עם זאת, כל שוטר יכול לבצע רישום דוח שכזה בכפוף לתקנה 307 ב', ולתקנה זאת יש לייחס את החשיבות החוקית לרישום הודעת הקנס. התקנה המדברת על הזמנה לבדיקה ולפיקוח על תקינות הרכב גורסת כי אם סבור שוטר שאיננו בוחן תנועה של המשטרה כי הרכב עלול לסכן את התנועה, רשאי הוא להזמין את הרכב לבדיקה בכל עת בפני בוחן תנועה של המשטרה או בפני בוחן במשרד רשות הרישוי.
לסיכום, לנהגים מומלץ כי בכל פעם ששוטר בא לרשום להם דוח על זיהום אוויר, עליהם לבקש ממנו להציג בפניהם תעודת בוחן מוסמך מטעם רשות הרישוי.
במידה שלשוטר אין ובכל זאת הוא אינו נמנע מלרשום את הדוח, יש לבקש ממנו כי ירשום את הערתו בנושא על גבי הדוח בפרק דברי הנהג. באופן שכזה ניתן יהיה להוכיח בבית משפט לתעבורה כי הדוח אינו חוקי.