חנויות משלמות לשוכרים ותיקים דמי פינוי של עד 150 אלף דולר לחנות, כדי להשיג שטח לחנות חדשה במקום טוב. כך אומר (יום ד', 19.12.07) אורן גלזר, מנהל החטיבה המסחרית של אנגלו-סכסון תל אביב, שהיא אחד הגורמים המתווכים הפעילים בענף. עוד אומר גלזר, כי השנה אופינה בעליה ניכרת בביקוש לשטחים מסחריים, לעומת הצע קטן, ודבר זה הביא לעליה בדמי השכירות.
לדברי גלזר, נוצר כיום "שוק מוכרים" בעסקות מסחריות. המוכרים הם המכתיבים את התנאים. הם דורשים לא רק דמי שכירות גבוהים, אלא גם חוזים לטווח ארוך במחיר היקר. כן הם דורשים מהשוכרים בטחונות מוצקים, כולל ערבויות בנקאיות. גלזר: "בשנה האחרונה קשה לעתים קרובות לנהל מו"מ, בשל דרישותיהם של בעלי הנכסים, שקלטו את מצב השוק".
עוד אומר גלזר, כי בשנה האחרונה נרשמו ביקוש והתעוררות גם בדרום ת"א, כגון רחובות פלורנטין ושוקן, וגם ביפו. הסיבה: באיזורים אלו דמי השכירות עדיין זולים יחסית.
דמי השכירות לשטחים מסחריים קטנים ובינוניים, בבנינים לא-חדשים, אומנם עלו במידה ניכרת, אך רחוקים מרמות השיא של 150-100 דולר למ"ר (ולעתים יותר) בקניונים. החנויות הקטנות והבינוניות אינן מציעות מבנים חדשים, מיזוג אויר, חניה צמודה ותנאים סביבתיים נאותים, ולכן דמי השכירות בהן עדיין נמוכים יחסית - למרות ההתיקרויות של השנה האחרונה.
אנגלו-סכסון תל אביב מציגה שתי דוגמאות לעסקות כאלו בחודש נובמבר: מסעדה מרשת "סופר סושי", בבעלות חברת אורטל-רום, שכרה 120 מ"ר ברחוב אידלסון, ב-19 דולר למ"ר לחודש. בית דפוס שכר חנות בת 150 מ"ר חברחוב וולפסון, בדרום העיר, ב-15 דולר למ"ר לחודש.