|
בואינג-787 בהדמיית מחשב בצבעי בריטיש-איירווייס. יגיע לכל יעדי החברה
|
|
|
|
|
החברה קיבלה אופציות ל-28 מטוסים נוספים בתנאים דומים
|
|
|
|
|
חברת התעופה בריטיש-איירווייס, הזמינה (יום ה', 27.12.07) מיצרנית המטוסים האמריקנית בואינג 24 מטוסי בואינג-787, שהם המטוסים הבינוניים העתידיים של החברה מסיאטל. החברות חתמו על חוזה לאספקת 8 מטוסי בואינג 787-8 ו-16 מטוסי בואינג 787-9 . בואינג מסרה כי בכך הגיע מספר ההזמנות הכולל למטוס הבואינג-787 ל-787.
היקף ההזמנה מבריטיש-איירווייס יגיע ל-4.4 מיליארד דולר. בנוסף קיבלה החברה הבריטית אופציה לרכישת 18 מטוסי בואינג-787 נוספים, וזכויות רכישה ל-10 מטוסים נוספים כאלה.
נציין, כי בריטיש-איירווייס היתה חברה שביססה את צי מטוסיה רק על מטוסי בואינג, אולם בסוף העשור הקודם החליטה לשנות את מדיניותיה ורכשה מטוסים גם מהמתחרה האירופאית איירבס. כמו איירבס, שנתקלה בעיכובים בפיתוח מטוסה העתידי איירבס-380, גם בואינג סובלת מקשיים דומים - הגורמים לה נזק כלכלי.
מנכ"ל בריטיש-איירווייס, ווילי וולש, אמר כי הבואינג-787 הוא "מטוס מעולה המהווה תוספת מבורכת לצי מטוסי החברה. המטוס יתרום משמעותית לאיכות הסביבה בתחום פליטת הגז, איכות האוויר והקטנת הרעש". וולש הוסיף כי עלויות התיפעול הנמוכות של המטוס, ויכולתו לטוס לכל יעדי החברה, יקנו לבריטיש-איירווייס גמישות בתיכנון הטיסות".
בריטיש-איירווייס הודיעה לראשונה על כוונתה לרכוש את מטוס הבואינג-787 כמרכיב מפתח בחידוש צי המטוסים לטווח-הרחוק בספטמבר השנה. כן הודיעה החברה כי בחרה במנוע רולס-רויס טרנט-1000, כמנוע למטוסיה העתידיים.
סגן נשיא המכירות לאירופה בקבוצת המטוסים האזרחיים בבואינג, מרלין דיילי, אמר כי ההזמנה "היא הצבעת אמון בביצועים חסרי התקדים של מטוס הבואינג-787". מערכות זהות בתאי הטייס של מטוסי הבואינג-777 של בריטיש-איירווייס ובמטוסי הבואינג-787 - יאפשרו לטייסי ה-777 של החברה לקבל רשיון להטסת ה-787 בתוך 5 ימים בלבד.