כמעט 24% מהאמריקנים מקבלים מן האינטרנט את המידע על אודות מסעות הבחירות המוקדמות לנשיאות ארה"ב. כך עולה מסקר שעשה המכון האמריקני PEW. שיעור זה גבוה כמעט פי שניים מהשיעור שנמצא בסקר שנעשה בקמפיין של 2004 (13%).
מהסקר עולה כי הטלוויזיה היא עדיין המקור הראשי לחדשות ל-60% מהנשאלים, אך זוהי ירידה לעומת 2004, שבה עמד שיעורם על 68%. לעומת זאת, הפך האינטרנט למקור הראשי לחדשות ל-15% מהנשאלים, לעומת 6% בלבד ב-2004.
עבור הקהל הצעיר הפך האינטרנט למקור מידע מוביל על חדשות הקמפיינים הנשיאותיים, והרשתות החברתיות, כגון MySpace ו- Facebook, תופסות מקום נכבד בתחום זה. יותר מ-42% מהאמריקנים בני 29-18 אמרו כי הם מקבלים מידע על הקמפיינים מהאינטרנט, יותר מכל מקורות החדשות האחרים. בינואר 2004, העידו רק 20% מהצעירים כי הם שואבים חדשות מהאינטרנט בקביעות.
יותר משני שליש מהאמריקנים בני 29-18 אמרו כי הם משתמשים ברשתות חברתיות, ו-27% אמרו כי הם נעזרו בהן כדי להשיג מידע אודות מועמדים. כ-8% מהנשאלים מתחת לגיל 30, אמרו כי נרשמו כ"חברים" של אחד המתמודדים ברשת חברתית, והאחוז גובר ככל חתך הגילאים יורד.
26% מהצעירים מקבלים מידע מאתר MSNBC, 23% מ-CNN ו-22% מ-YAHOO!. חדשות גוגל נמצאות רק במקום הרביעי עם 9% בלבד. תיאוריית "הזנב הארוך" של האינטרנט ניכרת היטב בסקר: 20% מהשואבים מידע מהאינטרנט אמרו כי הם מתעדכנים גם באתרים שאינם נמנים עם 13 האתרים הגדולים.
פחות אמריקנים שואבים מידע מטלוויזיה ועיתונים
מהסקר גם עולה כי שיעור האמריקנים המסתמכים על מקורות מידע מסורתיים נשאר יציב או ירד מעט מאז המרוץ הקודם לנשיאות בשנת 2000. פחות אמריקנים שואבים בקביעות את המידע על המרוץ מחדשות הטלוויזיה המקומית, מחדשות הערב ברשתות ומהעיתונים היומיים.
הסקר נערך ב-30-19 בדצמבר בקרב 1,430 נשאלים, באמצעות מרכז המחקר PEW לאנשים ותקשורת ופרויקט PEW לאינטרנט וחיים אמריקניים.
"לישראל יש עוד פער גדול להדביק בכל הנוגע לתרבות פוליטית באינטרנט", אמר מנחם יעקובוביץ', מנכ"ל NetProtek, המפתחת פתרונות שיווק באינטרנט.
"הפוליטיקאים עצמם עוד לא גילו את העוצמה הטמונה באפיקי התקשורת הישירה שהאינטרנט מאפשר. ייתכן מאוד כי קיים פחד מהתקשורת הדו-כיוונית שבה יש לציבור יכולת להגיב ולהשמיע את קולו באופן ישיר. ראינו באחרונה אפילו ניסיונות של חברי כנסת להגביל את הפעילות של הציבור. אני מאמין כי הפריחה בפעילות הבלוגרים ובפעילות ברשתות החברתיות שנמצאים צעד אחרי ארה"ב יכריחו את הפוליטיקאים להפשיל שרוולים ולהיכנס לפעילות משמעותית ברשת לקראת הבחירות הבאות או הסערה הפוליטית הבאה",אמר יעקובוביץ'.