מתברר שהישראלים לא אוהבים להוציא יותר מדי כסף עבור תחפושת, אך עם זאת הם מעדיפים לקנות תחפושת מוכנה מאשר ליצור את התחפושת בעצמם. כמו-כן, נמצא כי המנהג של השאלת תחפושות כבר לא קיים. כך עולה (ה', 13.3.08) מסקר שערכה רשת כפר השעשועים.
מנתוני הסקר עולה, כי מעל ל-85% מהציבור לא ישקיע יותר מ-100 שקלים עבור קניית תחפושת לחג פורים ורק 7.9% יוציא יותר מ-100 שקלים עבור קניית התחפושת.
הסקר נערך באמצעות מכון שווקים פנורמה. מנתוני הסקר עולה, כי 79% מהציבור סבורים שמחיר התחפושת מהווה גורם חשוב בהחלטה האם לרכוש תחפושת מסוימת לילד ואילו 15% ציינו כי המחיר לא ישפיע על ההחלטה לרכוש את התחפושת שהילד כל-כך רוצה.
כבר לא משאילים תחפושות
מממצאי הסקר עולה, כי המנהג להשאיל תחפושות או להעביר תחפושת משנה לשנה כמעט ונעלם לחלוטין. נמצא כי 6.9% מהציבור ישאילו תחפושות או ישתמשו בתחפושת אשלבש מישהו אחר בשנה שעברה.
מעדיפים לקנות תחפושת מוכנה
על-פי הנתונים, 45.8% מהציבור מעדיפים לקנות תחפושת מוכנה ומושלמת, כולל כל האביזרים. 27.7% ישלבו בין אביזרים קנויים ותחפושת בייצור עצמי, ו-14.2% יעדיפו להיות מקוריים ולא לקנות תחפושת סטנדרטית, אלא ליצור את התחפושות בעצמם.
מבוגרים פחות מתחפשים
בדרך-כלל מבוגרים רבים נוהגים להשתתף במסיבות פורים, אולם נתוני הסקר הראו כי 83.9% מהם אינם מתכוונים להתחפש בפורים הקרוב. כמו-כן, נמצא כי רק 3.1% מהם ציינו כי בכוונתם לרכוש תחפושת מושלמת, ו-13% טוענים כי הם מתכוונים להתחפש עם מספר מועט של אביזרים.
מנהל רשת חנויות כפר השעשועים, אריק גביזון, מסר: "לפי התחזיות תמכרנה השנה כ-400 אלף תחפושות בהיקף מוערך של כ-30 מיליון שקלים".