חברה יפנית פיתחה מכונה אוטומטית למכירת סיגריות שתספור את הקמטים והשקעים בעור כדי לבדוק את גיל המעשן.
החברה מתכננת להשתמש בטכנולוגייה לזיהוי פנים כדי למנוע מכל מי שמתחת לגיל 20 לקנות סיגריות.
מחודש יולי, חברות המשווקות מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות, יועמדו לדין במידה והסיגריות יימכרו למי שמתחת לגיל המותר (20 כאמור).
קונים ש"לא יצליחו" במבחן המצלמה הדיגיטלית יאלצו להראות למכונה את תעודת הזהות כדי להוכיח כי הם רשאים לרכוש את הסחורה.
Crow's feet
המערכת שפיתחה חברת פוג'יטקה משווה מאפייני פנים הכוללים מבנה עצמות, שקעים וקמטים מתחת לעיניים מול תיעוד של יותר מ-100,000 בני אדם.
בחברה מבטיחים כי בעזרת זיהוי הפנים, כל עוד קיימים מספר שינויים ומדובר באדם בוגר, ניתן יהיה לרכוש סיגריות בדיוק כמו קודם, אך ניתן יהיה למנוע את הבעיה של קטינים המלווים תעודות זהות כדי לקנות סיגריות.
לדברי גורמים בחברה, המערכת צודקת בתשעה מכל עשרה מקרים. 10% הנותרים יישלחו ל"'אזור אפור' של בוגרים עם פני תינוק" שם הם יתבקשו להכניס את רשיון הנהיגה שלהם או תעודת הזהות.
ביפן מוצבות 570,000 מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות. שר האוצר של יפן כבר נתן את אישורו לשימוש בכרטיס חכם ומערכת המסוגלים לקרוא את הגיל מרשיון הנהיגה, אך עדיין עליו לאשר את השיטה לזיהוי הפנים בשל הצורך לבדור את רמת הדיוק שלה.
שיעור העישון בקרב קטינים נמצא בירידה ביפן. סקר שנעשה בשנת 2004 הראה כי 14% מהבנים ו-4% מהבנות בגילאים 17 ו-18 מעשנים בכל יום.