|
חוסר כדאיות והשפעה כלל משקית [צילום: אינטרנשיונל]
|
|
|
|
|
חברות ההובלה וההסעה בישראל, באמצעות מועצת המובילים והמסיעים, דרשה היום (ג', 13.5.08) ממשרד האוצר לבטל את הבלו על הסולר. החברות טוענות כי משק ההובלה עומד בפני קריסה בגלל ההוצאות הכבדות הנגרמות להם מהתייקרות מחירי הנפט.
ההוצאה על רכישת סולר מהווה כעת יותר מ-40% ממרכיב התשומות של הענף. מועצת המובילים והמסיעים גורסת כי ביטול הבלו על הסולר צריך לחול בדחיפות על משאיות ואוטובוסים. לדברי יו"ר מועצת המובילים, גבי בן-הרוש, "ענף ההובלה וההסעה הגיע למצב של חוסר כדאיות תפעולית, ויש לכך השלכות בגיוסי הון ובהתקשרויות עם ספקים".
במכתב ששלח בן-הרוש לשר האוצר רוני בר-און, הוא כתב כי בעקבות התייקרות מחירי הנפט לרמות שהן "מעבר לכל תרחיש שהיה אפשר לצפות", הוא מבקש לדון מחדש ברפורמה במשק הדלק - שלפיה נקבעו הסדרי הבלו על הסולר. "הקושי שאליו עומד להיקלע ענף ההובלה יפגע ביכולת הלוגיסטית של ענפי המשק - ויפגע ישירות בחברות הספנות ובענפי התעשיה והמסחר".