|
מים. עניין לא פשוט [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
דניאל סיברובר תבע את יוגל שיווק מי טל בע"מ - טבע בר בבית משפט לתביעות קטנות בחיפה לאחר שקנה מכשיר לסינון מים שלא הפסיק להתקלקל. מכתב התביעה עלה שהמכשיר התקלקל חמישה חודשים לאחר קנייתו וטכנאי הנתבעת סיפקו לתובע מכשירים חלופיים שהתקלקלו אף הם. התובע ביקש מהחברה מכשיר חדש, לאחר שלא הצליחה לתקן את המכשיר המקורי, ומשסירבה ביקש מבית המשפט, בצר לו, לבטל את העסקה ולקבל את כספו בחזרה.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שפעלה מעל ומעבר לאמור בתעודת האחריות ושלחה מספר פעמים טכנאים שתיקנו את המכשיר וסיפקה מכשירים חלופיים. "איננו מקבלים את טענותיו של התובע. במידה ורצה להתחרט ולבטל את העסקה היה עליו לעשות זאת בתוך 14 יום ממועד הרכישה ולא לאחר חצי שנה". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהעדר הצדדים, ביטל השופט גד אנגל, ז"ל, את העסקה וחייב את הנתבעת לקחת את המכשיר ולשלם לתובע 1,000 שקל בתוך 30 יום בתוספת 250 שקל הוצאות משפט.
"לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שהציגו הצדדים ושמעתי את גרסתם וטיעוניהם, נראה כי דין התביעה להתקבל בחלקה. הנתבעת אומנם פעלה לתיקון המכשירים המקולקלים, אולם לא יתכן שבפרק זמן יחסית קצר יספקו לו מכשירים שלאחר תקופה קצרה התקלקלו. בעניין זה גרסתו של התובע עדיפה ומהימנה מגרסת נציג הנתבעת. עניין ביטול העסקה תוך 14 יום, אינו מעניינו שכן אין מדובר בהתחרטות בביצוע העסקה כי אם באספקת מכשיר שאינו תקין, מכשיר שכזה לא מספקים למשך פרק של חצי שנה, כי אם לפרק זמן ארוך ודרישתו של התובע שהמכשיר יהיה תקין סבירה בהחלט".