|
מניעת השתלטות של חברה מסוימת על אזור [צילום: דור אלון]
|
|
|
|
|
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שהביא שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, ולפיה יוארך ב-10 שנים תוקפו של תיקון חוק משק הדלק, המגביל הקמת תחנות תידלוק של אותה חברה בסמיכות זו לזו. בכך נמנעת השתלטות של חברת דלק אחת על אזור מסוים.
החוק חוקק בשנת 1994 והכיל סעיף אחד. הוא תוקן בשנת 1998 והוספו לו סעיפים שעניינם קידום התחרות בין תחנות הדלק. בין השאר נכללו הקלות בהקצאת קרקעות ומתן אישורים להקמת תחנות תידלוק. המטרה בתיקון היא שלא יהיו מספר תחנות של אותה חברה מרוכזות בסמיכות, אלא יקומו תחנות של חברות שונות שיתחרו ביניהן.
החוק קובע, כי לא יוקמו תחנות דלק של אותה חברה במרחק קטן מ-1 ק"מ בדרך עירונית או במרחק של 10 ק"מ בדרך בין-עירונית. חברה המבקשת לחרוג ממגבלה זו, נדרשת לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
בן-אליעזר אומר, כי החוק הוא נדבך נוסף למאמצים שעושה המשרד להגביר את התחרות במשק הדלק. ראש מינהל הדלק במשרד, חן בר-יוסף, מוסיף כי מבדיקה שערך המשרד בשנת 2005 עלה, כי באזורים שבהם נמצאו מספר תחנות תידלוק מטעמה של חברת דלק אחת בלבד, פער המחירים בין התחנות היה קטן לעומת אזורים שבהם פעלו מגוון חברות דלק.