חברת הנסיעות השנייה בגדולה באירופה, "תומס קוק", הודיעה (יום ו', 11.7.08) כי היא משעה את תוכניתה לרכוש את מניות השליטה בחברת התעופה הגרמנית "אייר-ברלין".
לפי הסברי החברה הגרמנית, נראה שהגורם העיקרי להשעיית התוכנית היא הקשיים בענף, בגלל עליית מחירי הדלק וירידת מספר הנוסעים בשל המצב הכלכלי, אבל מקורות המקורבים לחברה הבריטית מסרו לסוכנות רויטרס כי גורם נוסף שהכשיל את העסקה הם גופי הפיקוח הגרמניים על התחרות בתחום התעופה. "תומס קוק" תכננה למזג את החברה הגרמנית עם חברת טיסות השכר הכושלת שלה "קונדור".
המקורות מסרו לסוכנות רויטרס כי "קונדור" עשויה כעת לנסות להצטרף לשיחות המיזוג בין החברות הגרמניות היריבות "טואי-פליי" וחברת השכר של לופטהנזה "ג'רמן-וינגס". "תומס קוק", "לופטהנזה" ו"טואי" סירבו להגיב. את "ג'רמן-וינגס" לא היה ניתן להשיג.
מחיר המניה של "אייר-ברלין" זינק ב-12% בתחילת המסחר בבורסת פרנקפורט ל-4.14 אירו, אבל לאחר מכן שב וצנח, ובסופו של דבר נרמה ירידה ב-1.4% ל-3.65 אירו. שער המניה של "תומס קוק" ירד בברוסת לונדון ב-1.8%.
"אייר ברלין" מתרחבת
העסקה המתוכננת לרכישת "אייר ברלין" באה לאחר שהחברה הגרמנית רכשה חברה יריבה בגרמניה, DBA, בשנת 2006, וחברת שכר LTU בשנת 2007, כדי להגדיל את רשת הטיסות שלה. עסקת "קונדור" הייתה מגדילה את צי המטוסים של "אייר ברלין" ל-160, ו"תומס קוק" הייתה הופכת לבעלת חבילת מניות של 30% ממנה.
"אייר ברלין" ו"תומס קוק" השאירו ביום ו' את הדלת פתוחה לשיתוף פעולה אחר ביניהן. הן סירבו למסור פרטים.
פרשנים אומרים כי מיזוגה של "קונדור" עם "טואי" וג'רמן-וינגס", שהמשא-ומתן ביניהן נמצא בעיצומו, אינו בלתי אפשרי. לדבריהם, אף שעסקת "אייר ברלין" העלתה חששות רגולטרויות בכל הנוגע לטיסות למרחקים ארוכים, שוק הטיסות למרחקים קצרים בגרמניה תחרותי די הצורך ולא יעורר בעיה דומה.