יצרנית מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם, אדידס, המשווקת בין היתר את המותגים אדידס, ריבוק ומוצרי הגולף טיילורמייד-אדידס, דיווחה (יום ג', 5.8.08) על גידול של 12% ברווח הנקי שלה ברבעון השני של 2008, לעומת הרבעון המקביל ב-2007, ל-116 מיליון אירו (180.2 מיליון דולר).
החברה, שמרכזה בהרצוגנראוך שבגרמניה, נהנתה מהיחלשות הדולר ב-13% לעומת האירו בשנה שהסתיימה ביוני, החלשות שהפחיתה את עלויות חומרי הגלם שלה. עיקר הגידול במכירות שלה היה בשווקים המתעוררים באסיה ובאמריקה הלטינית.
מניית אדידס עלתה בפרנקפורט ב-5.9% עקב פרסום התוצאות העסקיות, אבל לאחר מכן שבה וירדה במקצת. מראשית השנה ירדה המניה ב-22%, פי שלושה יותר מהמתחרה נייקי, יצרנית מוצרי הספורט הגדולה בעולם.
פדיון המכירות של אדידס גדל ברבעון השני של 2008 ל-2.52 מיליארד אירו. אירועי הספורט החשובים, ובראשם אליפות אירופה בכדורגל, סייעו לאדידס להגדיל את המכירות של חלק מהפריטים.
חברת אדידס רכשה מוניטין בזכות שיווק בגדי ספורט לספורטאים ידועי שם, מהרץ הצ'כי אמיל זטופק עד השחיין האוסטרלי איאן ת'ורפ.
בהשוואה, פדיון המכירות של מוצרי ריבוק ירד ב-13% ל-454 מיליון אירו. הירידה בניכוי שינויי שער החליפין, הייתה 6%.
חנות ענקית בבייג'ין
לרווחיות אדידס תרמה העובדה שרוב ספקיה פועלים באסיה, שבה רוב המדינות מצמידות את המטבע שלהן לדולר האמריקני. כמו-כן סייע לרווחיות של החברה הגרמנית, הגידול בהיקף הפעילות שלה עקב רכישת ריבוק ב-2006, צעד ששיפר את יכולתה להכתיב תנאים ולקצץ בעלויות.
ההזמנות למוצרי אדידס גדלו ב-9%. שתי הפינליסטיות של אליפות אירופה בכדורגל, ספרד וגרמניה, לבשו מדים מתוצרת אדידס. גם בענפים אחרים זכו מוצרי אדידס ללקוחות יוקרתיים, כגון קבוצת הכדורסל שיקגו בולס וקבוצת הרוגבי הניו-זילנדית אול-בלאקס.
מכירות אדידס באסיה גדלו ברבעון השני ל-620 מיליון אירו, ובאירופה ב-14% ל-1.1 מיליארד אירו. פדיון המכירות בצפון אמריקה ירד ב-20% ל-581 מיליון אירו, בגלל חולשת הדולר וההאטה הכלכלית בארה"ב.
אדידס מפעילה כיום 1,104 חנויות תחת המותג שלה, לעומת 900 בשנה שעברה. החברה פתחה בחודש שעבר בבייג'ין את החנות הגדולה ביותר שלה בעולם, כדי למצות את ההזדמנויות העסקיות של המשחקים האולימפיים. הנבחרת המארחת של סין ונבחרותיהן של 15 מדינות אחרות המתמודדות במשחקים משתמשות בציוד מתוצרת אדידס.