|
מנכ"ל ארקנדור, תומס מידלהוף [צילום: AP]
|
|
|
|
|
רשת החנויות קרשטדט [צילום: AP]
|
|
|
|
|
חברת השיווק הגדולה ביותר בגרמניה, ארקנדור, דיווחה (יום ד', 13.8.08) על הפסד ברבעון השני של השנה. החברה הודיעה כי הרווח התפעולי שלה ירד, והורידה את התחזיות שלה, לאחר שירדו המכירות ברשת בתי הכלבו קרשטדט.
הרווח הגולמי של החברה, לפני ניכוי ריבית, מס, פחת ובלאי ירד בשלושת החודשים שהסתיימו ביוני 2008 ב-13%, ל-36.4 מיליון אירו (54.4 מיליון דולר). ארקנדור, שמרכזה בהסן, מסרה כי הפסידה ברבעון זה 119.3 מיליון אירו נטו.
עקב ההודעה ירדה מניית החברה בבורסת פרנקפורט ב-8.3%. לאחר הירידה עומד שווי השוק של החברה על 1.7 מיליארד אירו. מראשית השנה ירדה מניית החברה ב-55%, לאחר שכבר איבדה רבע משוויה ב-2007. חולשת המכירות ברשת קרשטדט הייתה בעלת משקל גדול יותר מהגידול במכירות חברת התיירות תומס קוק, החטיבה הגדולה ביותר של ארקנדור.
דוח כלכלי שפורסם החודש בגרמניה מלמד כי ביוני ירדו המכירות הקמעונאיות במדינה, לאחר שהאצת האינפלציה שחקה בכוח הקנייה של הגרמנים.
המכירות של רשת קרשטדט ירדו ברבעון השני ב-1.9% ל-887 מיליון אירו. סך פדיון המכירות ירד ב-4.1% ל-4.66 מיליארד אירו. מנכ"ל ארקנדור, תומס מידלהוף, אמר כי "קרשטדט הושפעה מהמצב הכלכלי בגרמניה". בחודש שעבר מינה מידלהוף את מנהל המכירות לשעבר של קרשטדט, שטפן הרצברג, לעמוד בראשה, עקב פרישת מנהלה הקודם.
עסקי המכירות בדואר משתפרים
ארקנדור הורידה את תחזית הרווח הגולמי שלה לשנת 2009 מ-1.3 מיליארד אירו ל-1.1 מיליארד אירו. מידלהוף הוסיף כי הוגברו המאמצים לעמוד בתחזית הרווח הגולמי לשנת הכספים המסתיימת בספטמבר, שעמד על 800 מיליון אירו.
ההפסד התפעולי של קרשטדט גדל ל-50.9 מיליון אירו לעומת 8.4 מיליון אירו ברבעון המקביל לפני שנה. התאחדות הקמעונאים בגרמניה HDE פרסמה בעבר תחזית שלפיה יירדו השנה המכירות בגלל האינפלציה וההאטה הכלכלית.
הרווח הגולמי של חברת ההזמנות בדואר "פרימונדו", השייכת לארקנדור, הסתכם באפריל-יוני 2008 ב-200,000 אירו, לעומת הפסד של 18.3 מיליון אירו בשנה הקודמת. המכירות שלה גדלו ב-14.3% ל-1.01 מיליארד אירו, והפכו אותה לעסק השני בגודלו של ארקנדור אחרי תומס קוק.
החברה הגרמנית מחזיקה ב-52% מהבעלות על תומס קוק, שמרכזה בבריטניה. תומס קוק, שהיא חברת הנסיעות השנייה בגודלה באירופה דיווחה קודם לכן כי הרווח שלה פרו-פורמה לתשעה חודשים, גדל ב-18% לאחר שהצרכנים לא הפחיתו את ההוצאה על חופשות. המכירות של החברה ירדו ברבעון השלישי, עקב הקיצוצים שהיא עושה בפעילותה.