מצברים שבטנקים לשעת חירום של צה"ל אינם עומדים בתקנים ומסכנים חיי-אדם. כך עולה מהתרעות ששלחה יצרנית המצברים טלרון לפני כחודשיים, לגורמים במערכת הביטחון, בהם היא מעריכה, כי המצברים שנרכשו מיצרניות שונות עד-כה - לא יעמדו בדרישות בזמן חירום.
יצרני מצברי הרכב וולקן, שנפ ולאור אינם עומדים בדרישות הטכניות של קיבול אמפר לשעה - ומטעים את צה"ל ומשרד הביטחון.
דוח מבקר המדינה האחרון התייחס לכשל המבצעי והטכני הקיים בטנקים ובמחסני החירום, אולם בדיקה מעמיקה בנושא לא התבצעה.
המפרטים הטכניים של צה"ל וגורמים אחרים במשק לרכישת מצברי רכב, דורשים בין השאר בחינת קיבול באמפר שעה - המהווה מדידה טכנית הנדרשת מהמצבר כדי לתת מענה לזרמים החשמליים הנדרשים על-ידי הצרכנים השונים ברכב, כגון: הסטרסטר, מערכות קשר, אורות וכדומה.
אולם, מהממצאים עולה כי מזה מספר חודשים הפסיק מכון התקנים לבדוק את הקיבול האמפר שעה של יצרני מצברי הרכב וולקן ושנפ על-פי הנדרש בתקן ישראלי מס' 87. זאת משום שבבדיקות המעבדה במכון של המצברים המיוצרים על-ידם לא נמצא קיבול באמפר שעה המוצהר על-ידי היצרנים בסימון על גבי המצבר וקטלוג היצרנים. כך קורה כי התקן שניתן לחברות אלו אינו כולל אישור לגבי הקיבול באמפר שעה של כל המצברים המיוצרים על-ידם. אולם כידוע מסתמכים מערכת הביטחון, צה"ל וכל הציבור הרחב על תו התקן והבדיקות במכון התקנים.
למרות הכשל הטכני של מצברי הרכב המיוצרים בחברות אלו, ממשיכים היצרנים הנ"ל לסמן ערכים גבוהים של קיבול באמפר שעה הן על גבי המצבר והן בקטלוג היצרן ועל-ידי כך מטעים את הרוכשים על-ידי כיתוב באותיות קטנות "מתאים לרכב הצורך...אמפר שעה..."ראה נספח מדבקות".
כאן המקום לציין כי קבוצת טלרון מצברים אינה מוכרת מצברי טנקים לצה"ל ואינה משתתפת בתחרות. בעקבות הממצאים פנתה קבוצת טלרון לגורמים בכירים במערכת הביטחון, בהם שר הביטחון והרמטכ"ל והתריעה מפני הטעיית המערכת והסכנה הטמונה לחיי אדם בעת שימושם. בקבוצת טלרון מציינים, כי עד-כה לא התקבלו תשובות של ממש מאף אחד מהגורמים שצויינו.