125 חברות המהוות 25% מהיצואנים הבינוניים והגדולים מייצרות כיום בחו"ל. כך עולה מסקר שערך לאחרונה המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי, בקרב יותר מ-500 יצואנים.
מהסקר עולה עוד כי כ-130 חברות בעיקר בענפי חלל ותעופה ופרויקטים בינלאומיים, ניסו ללא הצלחה לרכוש בשנים האחרונות חברות בחו"ל. רק כ-35 חברות שהן כ-7% מהיצואנים הבינוניים והגדולים - הצליחו בכך.
שרגא ברוש מציין כי על-פי הסקר, 26% מהיצואנים הבינוניים והגדולים מתכוננים לרכוש בעתיד הקרוב חברות בחו"ל. 65% מהם בצפון- אמריקה, 35% במערב- אירופה וכן במזרח- אירופה ובאסיה.
כמו-כן, 26% מהיצואנים הבינוניים והגדולים ניסו ללא הצלחה להקים מפעלים בחו"ל בשנים האחרונות. ברוש מציין כי מדובר בעיקר בענפי המזון, המשקאות והטקסטיל. 67% ניסו להקים מפעלים במזרח אירופה וכן במערב אירופה, בצפון אמריקה באסיה ובסין.
כ-100 חברות מתכננותם להקים מפעלים בחו"ל. 10% - בצפון אמריקה, 17% במערב אירופה 14% במזרח אירופה ו- 34% בסין, במזה"ת ובאמל"ט.
מהסקר עוד עולה, כי 26% מהחברות הבינוניות והגדולות ניסו למכור ידע לחו"ל. מדובר בעיקר בשירותים מקצועיים, פרויקטים, חלל ותעופה. 43% לחברות במערב אירופה, 41% לחברות בצפון אמריקה וכן למזרח אירופה ואסיה.
עוד מתברר מהסקר, כי 20% מהחברות הגדולות והבינוניות - כ-100 יצואנים- מתכננים בעתיד הקרוב למכור ידע לחו"ל. 42% מהם לצפון אמריקה; 45% מהם למערב אירופה וכן למזרח אירופה ולאסיה.
ברוש מציין, כי 21% מהיצואנים הקטנים (המייצאים עד 2 מיליון דולר כל אחד בשנה) - מתכוונים להקים מפעלים בחו"ל, בעיקר בצפון אמריקה (23% מהם), מערב אירופה (26% מהם) ומזרח אירופה
(31% מהם).
עוד מתברר כי 30% מהיצואנים הקטנים - כ-1,300 חברות ניסו למכור ידע בחו"ל, בעיקר בצפון אמריקה (44% מהם), מערב אירופה, (38% מהם) וכן במזרח אירופה.
מסקר עולה עוד, כי 26% מהיצואנים הקטנים- מתכוונים לנסות למכור ידע בחו"ל בעיקר במערב אירופה (38%); מזרח אירופה (33%) וצפון אמריקה.