הכדאיות הכלכלית של הובלת מטענים באמצעות משאיות, בשעות הלילה, תיבחן על-ידי ועדה בינמשרדית.
הובלת מטענים בשעות הלילה היא אחת מהמלצות הוועדה הציבורית לבחינת ענף ההובלה, בראשה עמד האלוף (מיל.) עמי סגיס.
הוועדה המליצה לעודד הובלת מטענים בשעות הלילה, במטרה לצמצם את תנועת המשאיות במשך היום. על-פי מסקנות הוועדה, הובלת מטענים בלילה עשויה להוזיל את תעריפי ההובלה ולהגדיל את בטיחות הנסיעה בדרכים במשך שעות היום.
"ועדת סגיס" המליצה ליצור מערכת תמריצים בענף ההובלה שתאפשר הובלת מטענים במשך כל היממה ותעודד את הלקוחות והמשתמשים בענף ההובלה להוביל מטענים בשעות הלילה.
הוועדה המליצה בנוסף לחייב את הגופים הממשלתיים כמו: רשות הנמלים והרכבות, מסופי הדלק ובתי הזיקוק להקדים את שעת התחלת העבודה כדי לווסת את שינוע המטענים על פני היממה.
מנכ"ל משרד התחבורה ציין, כי הוועדה הבינמשרדית תבחן אם קיימת כדאיות כלכלית להובלת מטענים בלילה, בתנאים השונים. הוועדה התבקשה לבצע מיפוי של מוצרים ותחומים, שאותם ניתן להוביל בלילה ולבצע סקר מקיף בקרב לקוחות ההובלה על נכונותם להוביל בשעות הלילה.
בראש הוועדה עומד מנהל אגף הכלכלה במשרד התחבורה, אבי ירושלמי וחברים בה בין השאר: היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון, מנהל אגף מטענים אבישי מיכאלי, מנהל גף קציני בטיחות, חזי יהלומי, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר בישראל יוסי שוסטק, יו"ר איגוד המובילים גבי בן-הרוש ויהודה היימן מהתאחדות התעשיינים.
יצויין כי מדינות רבות בחו"ל אוסרות על תנועת משאיות בלילה, אך בישראל קיימים תנאים העשויים דווקא להצדיק את התכנית.