|
האם חגיגת הדלק החופשי לקראת סיום? [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מתוצאות ההאטה בפעילות התעשיה: כ-16% מהחברות במשק יתקצבו נסועה (קילומטרז') לבעלי הרכבים, כך עלה (יום ג', 18.11.08) מסקר שערכה התאחדות התעשיינים בנושא. כמו-כן עלה מן הסקר, כי 3% יגבילו את צריכת הדלק ו-6% יעברו לרכבים חסכוניים יותר.
הנתונים הופיעו במסגרת סקר מקיף בנושא השכר בתעשיה לשנת 2008, שנערך על-ידי חברת פילת, המתמחה בתחום של שכר ותגמולים, בשיתוף מחלקת המחקר של התאחדות התעשיינים. הסקר הקיף כ-90 חברות וכלל למעלה מ-30,000 נתוני שכר בכ-250 תפקידים שונים.
מהסקר עולה עוד, כי 86% מהחברות מחזירות הוצאות לעובדים בגין השימוש ברכבם הפרטי לצורכי עבודה. כמו-כן התברר כי 62% מהחברות מממנות את הרכבים בארגון באמצעות ליסינג תפעולי; 21% - רוכשות את הרכבים; 11% מהחברות מממנות את מערך הרכבים באמצעות ליסינג לא תפעולי ו-6% מממנים בדרך אחרת.
בנוסף, מתברר מהסקר כי ב-49% מהחברות סוג הרכב לחברי ההנהלה נקבע ע"י החברה, זאת בהשוואה ל-100% מהחברות הקובעות את סוג הרכב לעובדי הייצור; ב-23% מהחברות בוחרים לחברי ההנהלה את סוג הרכב מתוך רשימה; ב-23% מהחברות בוחרים חברי ההנהלה את סוג הרכב באופן חופשי, אך קיימת גם מגבלת מחיר וב-3% מהחברות מאפשרות לחברי ההנהלה בחירה חופשית ובלתי מוגבלת.
עוד מתברר מהסקר, כי 24% מהחברות מגלמות את הוצאות הנסיעה ברכב פרטי. 44% - מספקות הסעה מאורגנת אל מקום העבודה וחזרה.
ב-68% מהחברות נסיעה פרטית בכביש 6 היא על חשבון העובד, כאשר ב-87% מהחברות נסיעה פרטית בכביש 6 ממומנת להנהלה הבכירה על חשבון החברה.
לסיום, עולה מן הסקר כי ב-91% מהחברות, נסיעה לצורכי עבודה בכביש 6 ממומנת לעובדים על חשבון המעביד.