חברת כרטיסי האשראי - Cal מרחיבה את מוצרי האשראי הצרכני הניתנים בכרטיסים שלה. החל מהחודש, ייהנו הלקוחות ממגוון רחב יותר של תכניות אשראי המאפשרות ניהול אשראי אישי בתנאים מועדפים ובאמצעות כרטיס האשראי שברשותם.
התוספות לשרותיה יכללו שלושה תחומים: הראשון הוא תחום החיוב החודשי הקבוע - במסלול המאפשר ללקוח לבחור סכום קבוע שבו יחויב בכל חודש, וכך יתרת החיוב תועבר לחודש הבא. סכום החיוב החודשי יעמוד על בין 500 שקל ל-10,000 שקל, וניתן לשינוי בהודעה מראש. הלקוח מחויב בריבית משתנה בגין האשראי על יתרת הסכום. בכל חודש תועבר יתרת החיוב של הלקוח לחודש העוקב, בכפוף לאישור המנפיק. ההצטרפות לתכנית ושינוי סכום החיוב כרוכים בעמלה.
השני - משיכת מזומן בתשלומים - מסלול המאפשר ללקוח למשוך כסף מזומן ממכשירים אוטומטיים בארץ ולהחזירו בתשלומים נמוכים, הנקבעים בהתאם לטבלה ידועה מראש. במידה והלקוח ביצע מספר משיכות מזומן באותו החודש המצטברות לאותה מדרגה בטבלה, גובה ההחזר ישאר זהה. עד היום, ניתן היה להחזיר את סכום המשיכה ב- 4 תשלומים שווים בלבד. הלקוח יחויב בריבית גישור ממועד המשיכה ועד מועד חיוב החשבון. הטבלה מצורפת בעמוד הבא.
השלישי הוא, פריסת החיוב החודשי לתשלומים - שירות המאפשר ללקוח לפרוס את החיוב החודשי או חלק ממנו עד 24 תשלומים ובכך לשלוט או לצמצם את האוברדרפט בבנק. עד היום, ניתנה ללקוח האפשרות לפרוס את החיוב העתידי בלבד, עד 24 שעות לפני מועד חיוב החשבון, ואילו היום ניתן לפרוס גם את החיוב הקודם.
ההצטרפות לתכנית כרוכה בעמלה. התשלומים כוללים ריבית.
החשיבה האסטרטגית של Cal במכירת אשראי צרכני, מתבססת על התפיסה שיש צורך בשירות זמין וקל המתאים לניהול הזמן של הלקוח, ובשימוש במענה קולי מתקדם המאפשר קבלת אישור על השירות במעמד ביצוע העסקה. בכך נהנה הלקוח משליטה בניהול תקציבו 24 שעות ביממה.
החברה החליטה על השינוי לאחר שנוכחה לדעת, כי בימים אלה, מתעורר הצורך לנהל את התקציב האישי בקצב האישי ובהתאם למצב הכלכלי. לפיכך, בחרה Cal לפתח את תחום האשראי הצרכני ולאפשר ללקוח לנהל את האשראי האישי דרך האינטרנט או הטלפון ובדרך קלה, נוחה וגמישה.