|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת הממחים
מעוניינים לשדרג את הבית אבל חסר לכם הון עצמי? בואו לשמוע מה יש למשכנתה הפוכה להציע עבורכם!
כתיבת המומחים
עו"ד דפנה שגל פודור - הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים: כל מה שצריך לדעת

למי להאמין: שטראוס טוענת - חלקנו בשוק הקוטג' - 24.3%; תנובה - "לשטראוס רק 13.8%"

שטראוס החליטה למדוד מכירות רק בקוטג' 5%; בתנובה טוענים, כי הסיבה היא חוסר עמידתה של המתחרה ביעדים; בקיצור - תלוי את מי שואלים
27/01/2003  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: שי פאוזנר  |  

 שמות קשורים
  שטראוס
  תנובה
  קוטג'

במלחמה על הקוטג' מורידים את הכפפות. המחתרות מסתכלות האחת לשניה בלבן של העיניים, ונראה כי לא ירפו, עד שהיריבה 'תיפול לקרשים'.

ביום ראשון השבוע שלחה שטראוס הודעה לעיתונים, ובה מסרה כי היא הגיעה להישג מרשים בשוק הקוטג', וכי חודש בלבד לאחר תחילת שיווק המוצר החדש שלה - בדצמבר 2002, היא השיגה נתח שוק של ב-24.3%.

הנתונים, כך על-פי הודעת שטראוס, מבוססים על מחקר השוק החשוב ביותר בענף מוצרי הצריכה: מחקר נילסן, בו נבחן סל הקניות של לקוחות ברשתות השיווק הגדולות לאורך כל השנה.

בתנובה לא הסכימו לעבור על כך לסדר היום. החברה ששלטה כמעט בלעדית בשוק הקוטג' לאורך שנים, מדווחת (יום ב', 27.1.03) כי דוח עדכני יותר - מצביע על מגמת ירידה רצופה ונמשכת מדי שבוע של שטראוס בשוק הקוטג'. הנתונים עדכניים יותר - הם מדוח של המתחרה של נילסן, סטור נקסט. תנובה הפנתה את תשומת ליבנו לכך, שעל-פי הדוח של סטור נקסט, נרשמה ירידה בנתח השוק של שטראוס בשבוע שעבר ל-13.8% - מתחת לקו 15% ששטראוס עצמה הגדירה כיעד.

הנתונים של סטור נקסט, מצביעים על התנסות ראשונית גבוהה לקוטג' שטראוס, וירידה חדה בקנייה החוזרת - המשמעות היא, שצרכנים רבים ניסו את קוטג' שטראוס - והחליטו 'לחזור הביתה' (כמו שאומרות הפרסומות של החברה) - למוצר והוותיק של תנובה.

תנובה לא הסתפקה בכך ומסבירה לנו, ההדיוטות, כי מדובר בעצם בגידול של כ-10% במכירות קוטג' הבית של תנובה, מאז השקת קוטג' שטראוס. בתנובה אף אומרים, כי שטראוס לא מצליחה לעצור את הירידה, למרות השקעה מסיבית בפרסום וקידום מכירות.

אם לא הבנתם - אתם לא לבד.

וזה לא הסוף. שטראוס שלחה היום תגובה לעיתונות על טענות המתחרה, ובה היא עומדת על שלה, כי על-פי נתוני נילסן, היא מחזיקה 24.3%... משוק הקוטג' 5% - זאת למרות, מה שהיא מגדירה, "ההשקעה הגדולה בשיווק של תנובה". משטראוס נמסר בתגובה לנתונים שפרסמה תנובה, כי אנשיה מרוצים מההצלחה הגדולה ומההיענות של הקהל לקוטג', וכי הם מייצרים הרבה יותר קוטג' ממה שתוכנן מראש.

ההצלחה הגדולה בחדירה, כך נמסר משטראוס, והנתונים הגבוהים מהמצופה - גם כיום, "מלחיצים את תנובה שמנסה לעוות את המציאות ואת ההצלחה של שטראוס, על-ידי שימוש בנתונים, המשקפים חודש פעילות מלא, בעוד שקוטג' שטראוס נמכר בשוק במהלך חודש דצמבר במשך 18 יום בלבד.

בשיחה עם נציגי סטור נקסט הסתבר, כי השתיים הן לקוחות של החברה, וכי שתיהן מחזיקות בדוח העדכני. שטראוס, עם זאת, בחרה להציג את הנתונים של הדוח המוצלח שסקר את החודש שעבר.

בשטראוס מסבירים, כי התייחסות של תנובה היא לכלל מוצרי הקוטג', בעוד ששטראוס בחרה "לשחק בשוק קוטג' 5% בלבד", כדברי אנשי יחסי הציבור שלה. לפי נתוני נילסן (לתקופה 9.12 - 31.12 ) - מחזיקה שטראוס בשוק ה-5% נתח שוק של 24.3% ובשוק הגביעים הקטנים - 46%.

אם נתבקש לסכם את הסיפור המוזר הזה, נאמר, כי ההחלטה של שטראוס להציג רק חלק מהנתונים - תמוהה, במקרה הטוב. אולם לא פחות תמוהה היא ההתקפה של תנובה, אשר מחזיקה ברוב מכריע משוק הקוטג', על כל אחוז ממנו.

התשובה נעוצה כנראה במיתון העמוק, בו המלחמות השיווקיות עוברות משווקי הפרימיום (מוצרי היוקרה) לשווקים של המוצרים הבסיסיים ביותר. מי בכלל זוכר, שרק לפני חודשים בודדים, הרבה לפני פיטורי הענק בבנק הפועלים ובחברות היי-טק רבות, עוד נלחמו אותן שתיים על שוק מוצרי היוגורט - דנונה מול יופליי?

הכיס של כולנו מתכווץ - ועימו משתנה מיקוד המלחמות על המדף והסל שלנו. מומחי השיווק בישראל כולם תממי דעים, לגבי הצפייה, כי המלחמות האמיתיות בתחום מוצרי הצריכה עוד לפנינו - המלחמות האלה - יהיו רק על המחיר!

תאריך:  27/01/2003   |   עודכן:  27/01/2003
שי פאוזנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מלון ג'רוזלם גולד בירושלים, מציע דיל מיוחד לציבור החרדי - כל המתעניין בתוצאות הבחירות, ואין מכשיר טלוויזיה בביתו, יוכל לשכור חדר במלון עם מכשיר טלוויזיה המכוונן אך ורק לקליטת ערוץ 1 וערוץ 2, ללא כל אפשרות לקליטת ערוצי הכבלים או הלוויין. זאת על-מנת שיוכלו לעקוב מקרוב אחר תוצאות הבחירות ומדגמי הקלפיות.
27/01/2003  |  ענבל אביב  |   חדשות
חברת סטארקיסט, שהינה החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק שימורי טונה ודגים, יוצאת בקמפיין ליום אחד בלבד - יום הבחירות. זאת בדומה לחברות בארה"ב המפיקות סרטי פרסומת ליום משחק הסופרבול ויום הבחירות האמריקני לדוגמה. סטארקיסטהפיקה סרט פרסום ייחודי המיועד לשידור ביום זה.
27/01/2003  |  ענבל אביב  |   חדשות
חברת סולגוד תקשורת, המייצגת את SK, יוצאת בקמפיין טלוויזיה במסגרת השקת המכשיר SK Slider. הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום יהושוע TBWA.
27/01/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
חברת EMTV הכריזה (26.1.03), כי תספק למפרסמים אפליקציות דיגיטליות המאפשרות פרסום אינטראקטיבי. החברה הגיעה להסכמים עם זכייניות ערוץ 2, ותתחיל ליישם את השירות החדש בתקופה הקרובה.
27/01/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
בעקבות העלאת דמי השירות לציבור המתדלקים בשיעורים גבוהים, ממשיכות חברות הדלק אלון ודור בקריאתן לציבור, לעבור לתדלוק עצמי, בתחנות שירות עצמי ולחסוך גם במחיר הדלק וגם את מחיר השירות.
27/01/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
ראשי מערכת הביטחון החליטו לא לכבוש את הרצועה ולא להקים ממשלת צבאי ברצועה    כתוצאה מכך, חמאס חוזר ומשתלט מחדש על כל שטח שמפנים חיילי צה"ל    גלנט והלוי וגם נתניהו מבינים היטב שהם נכש...
דרור אידר
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
שיעור היירוט של כטב"מים נמוך משמעותית משיעור יירוט הרקטות. במערך ההגנה האווירית הודפים את הטענות כאילו לא נערכו מראש לאתגר ומסבירים זאת במורכבות - גודל הכטב"מים, משך המעוף הקצר, הט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il