|
דומיננטיות מוחלטת של האינטרנט. מודעות דרושים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
על-פי נתוני מחלקת המחקר של Alljobs עולה (יום ה', 12.2.09) כי המקור הגדול ביותר לפרסום מודעות דרושים הוא באתרי אינטרנט, הנחלקים לאתרי לוחות, אתרי חברות השמה ואתרי החברות עצמן.
במהלך חודש דצמבר התפרסמו בישראל 26,114 משרות דרושים, מתוכן 3,758 בעיתונות המודפסת ו-22,356 משרות באינטרנט. בבחינת החלוקה של העיתונות המודפסת מול אתרי האינטרנט, ניתן להיווכח כי 85.6% מסך המשרות שהתפרסמו במהלך חודש דצמבר התפרסמו באתרי אינטרנט ואילו 14.4% הנותרים התפרסמו בעיתונות המודפסת.
בחינת סך כל מודעות הדרושים המתפרסמות בעיתונות המודפסת, מציגה את החלוקה הבאה בין מקומונים לבין העיתונים היומיים, על-פיה ניתן לראות כי המקומונים מהווים באופן מובהק את הרוב המכריע: העיתונים היומיים אחזו בנתח פרסומי של 43%, כלומר 1,617 משרות, ואילו המקומונים אחזו בנתח פרסומי של 57%, כלומר 2,141 משרות.
במהלך חודש ינואר התפרסמו בישראל 23,633 משרות דרושים, מתוכן 2,870 בעיתונות המודפסת ו-20,763 משרות באינטרנט.
בינואר, החלוקה של העיתונות הכתובה אל מול אתרי האינטרנט נטתה אף יותר לטובת האינטרנט: 87.8% מסך המשרות שהתפרסמו במהלך חודש ינואר התפרסמו באתרי אינטרנט, ואילו 12.2% המשרות הנותרות התפרסמו בעיתונות המודפסת.
העיתונים היומיים אחזו בנתח פרסומי של 35.4%, כלומר 1,016 משרות, ואילו המקומונים אחזו בנתח פרסומי של 64.6%, כלומר 1,854 משרות.
בהתאם לאותה חלוקה ניתן להיווכח באופן מובהק כי ידם של המקומונים עדיין על העליונה ואף מגדילים את הפער לעומת העיתונים היומיים.