תנועת היוצאים לחו"ל כמעט נצרכה בשבועות האחרונים, ובימים שלפני הבחירות הטלפונים במשרדי הנסיעות כמעט ולא צלצלו, כך מדווח מגזין התיירות תוריסטגייד (ה', 29.1.03).
באל על, בחברות התעופה הזרות ואצל סוכני הנסיעות מעריכים, כי כבר מסוף השבוע תגבר באופן ניכר הדרישה לטיסות ולחבילות נופש.
אבל ההערכות הן כי רק לאחר הקמת הממשלה, ניתן יהיה לצפות בשיפור, ויחד עם זאת, קיים בקרב אנשי תעשיית התיירות חשש מאפשרות של גזירות כלכליות חדשות, שיבואו לאחר הבחירות, זאת אולי בעקבות השיחות שהתקיימו באוצר, להחזרת מס הנסיעות - המהלך שגורמי התיירות עשויים לנהל נגדו מאבק.
התקוות או החששות תלויים גם, מבחינת אנשי התיירות, במינויים של שר התחבורה ושר התיירות. ככל הנראה, יבקש צחי הנגבי לקבל לידיו את תיק התחבורה. ערב הבחירות אמר הנגבי, שכיהן בשבועות האחרונים בתקפיד מ"מ שר התחבורה, כי הוא מעוניין בתפקיד, וכי יש לו תכניות מרחיקות לכת בתחום, גם לגבי חברת התעופה אל על.
החללטת הממשלה מלפני 3 שבועות קבעה, כי לא ימונה שר תיירות חדש, וכי שר התעשיה והמסחר יהיה גם שר התיירות. גם החלטה זו תלויה, כך בתוריסטגייד, באילוצים הקואליציונים. מקורבים לרה"מ טענו לאחר הבחירות, כי המועמדת המועדפת על שרון לקבלת תיק המסחר והתעשיה, שתקלוט גם את תיק התיירות, היא ציפי לבני.
בימים אלה בוחנת ועדה מיוחדת בלשכת רה"מ מספר אלטרנטיבות בנושא תפקוד משרד התיירות. נשקלת האפשרות לחזור לשיטה שהיתה נהוגה ב-1982 בתקפתו של גדעון פת כשר התמ"ס והתיירות, לפיה תחום התיירות יפעל כמנהל עצמאי במשרד התמ"ס עם מנכ"ל נפרד. גישת האוצר היא, שמשרד התיירות יפורק לחלוטין ומחלקותיו יאוחו עם מחלקות התמ"ס, פרט להקמתה לש רשות לאומית לתיירות ופיתוח, שתוביל את תחום השיווק התירותי של מדינת ישראל.
בבן-גוריון לא צופים שינוי
במרכז התיאום בנתב"ג מעריכים, כי מספר הנוסעים בשדה התעופה בן-גוריון במהלך 2003 יהיה דומה למספר הנוסעים ב-2002. על-פי התחזית הזבועית והחודשית למהלך 2003, שהוכנה לאחרונה, לא מצפים במרכז התיאום להפתעות - אולי רק להפסקה זמנית וחלקית של הטיסות לישראל, במקרה של מלחמה אמריקנית בעירק.