|
מקרר ממוגנט [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
האם ניסיתם לעצור שנייה ולחשוב איזה מקום בבית מבטא את החיים שלכם יותר מכל? אולי זה הסלון בו אתם נוהגים להיזרק על הספה מול הטלוויזיה אחרי יום עבודה, או אולי שולחן האוכל בו אתם נוהגים לשבת מדי ערב עם כל המשפחה? סקר חדש דווקא מראה כי המקרר - הוא לב הבית.
הסקר נערך על-ידי "דף הזהב" - המדריך הממוגנט לבעלי מקצוע ונותני שירותים, בקרב מדגם מייצג של 330 בתי אב מכל רחבי הארץ, בגילאי 60-20.
מהממצאים עולה, כי למקרר מוצמדים כל האלמנטים החשובים לנו בחיים: מחשבונות ומגנטים של בעלי מקצוע ועד לתמונות משפחתיות, ציורים, מכתבי אהבה ועוד. מהנתונים עולה, כי על 88% מהמקררים נמצא מידע כלשהו ואילו רק 12% מקפידים לשמור על מקרר נקי מכל מידע אישי או פרסומי.
מתוצאות הסקר עולה, כי 96.6% מהאנשים המחזיקים מידע על המקרר, מצמידים אליו מגנטים של בעלי מקצוע. כ-64% מהם מצמידים לדלת המקרר מדריכים מרכזיים המרכזים את כל המידע הדרוש לחיי היומיום: בעלי מקצוע, נותני שירותים ושירותי החירום.
הזמנות פיצה - המבוקש ביותר
בעלי המקצוע שאנשים הזמינו בשלושת החודשים האחרונים מהמידע שעל המקרר הם: הזמנות פיצה (35%), שרברבים (15%), שירותי מוניות (10%), טכנאים שונים (6%), מזון לחיות (3%), פנייה למספרות (2%) ורופאי שניים (3%).
עוד עולה, כי 39% משטח המקרר מוקדש לבעלי מקצוע, לעומת 23% המוקדש לעניינים יומיומיים, כמו: חשבונות, תזכורות, טלפונים והודעות.
על-פי הממצאים, נמצא כי הציבור מעדיף להחזיק על המקרר דברים יפים, מעניינים ומשמחים הקרובים לליבם, על-פני חובות, התחייבויות. 38% ציינו כי שטח המקרר שלהם מוקדש לדברים חיובים, טובים ומשמחים כמו: מכתבי אהבה, ציורים, תעודות. 46% דיווחו כי הם מצמידים למקרר ציורים של הילדים או של הנכדים, 11% ממגנטים עליו שירים ו-4% מצמידים מבחנים מוצלחים של הילדים.
הנתונים העלו עוד עשרות דברים נוספים שהציבור הישראלי נוהג לשים על המקרר הביתי, כמו: דמויות של מלאכים, פרפרים, צבעוניים זוהרים, דגל ישראל, דולרים, פאזלים וזמני כניסת שבת.
האישה פותחת יותר את המקרר
24% מהאנשים פותחים את המקרר למעלה מ-40 פעמים ביום, לא תמיד עם סיבה מוגדרת. כמו-כן, נמצא כי נשים פותחות את המקרר כמעט פי שלושה מהגברים: אישה פותחת בממוצע 21 פעמים ביום את המקרר, בעוד שגבר פותח בממוצע 8 פעמים ביום.
יוסי נבו, מנכ"ל דף הזהב, אמר כי "הצרכנים רואים את המטבח כמרכז החיים. המטבח הינו סמל למרכז העניינים בבית ואם המטבח הוא המרכז, המקרר הוא הלב. זה מה שנקרא חיים על המקרר".