|
לא נוסע מהר, אלא טס נמוך [צילום: דלק שמנים - דלקול]
|
|
|
|
|
נגד 130 נהגים שלחובתם גיליון הרשעות ארוך וחמור ייפתחו הליכי הורדה מן הכביש ביום ראשון הקרוב, בכפוף לשימוע שייערך להם. זאת על-פי סעיף 56 לפקודת התעבורה הקובע כי ניתן לפסול רישיון נהג שיש בדרך נהיגתו סכנה לעוברי דרך, או שהוא פרוע או מופרע.
בתום שימוע, שנערך בעבר במשרדי הרישוי, נבדקו 130 נהגים אחרים ונפסלו רישיונותיהם של כמה עשרות נהגים מועדים לתקופות של בין שלושה חודשים ל-15 שנים, על-פי חומרת העבירות. רוב שופטי התעבורה והשופטים המחוזיים אישרו את ההליך. עשרה שופטי תעבורה קיבלו את ההליך, לעומת שישה שהתנגדו לו, וארבעה מתוך שופטי המחוזי קיבלו את ההליך לעומת שניים שהתנגדו לו.
את המהלך מוביל שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, שבינואר 2008, החליט לצאת ביוזמה להוריד נהגים מועדים ומסוכנים מהכביש. בהליך שתואם עם משרד המשפטים, עם המשטרה, ועם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אותרו הנהגים המועדים.
בדיון הבטיחות השבועי, החליט (יום א', 15.3.09) השר מופז להמשיך את מהלך ההורדה מהכביש של הנהגים המסוכנים בעלי גיליון ההרשעות הכבד ביותר, וזאת במקביל להתמשכות ההליכים נגד 130 הנהגים שנבחרו ב-2008. לדבריו, "מדובר בנהגים מסוכנים, ומחובתנו להגן על הציבור מפניהם. החוק קבע במפורש כי הדבר בסמכותנו ורוב בתי המשפט בירכו על היוזמה".
השר מופז הורה להביא את המקרים שבהם לא אושררה הפסילה לבחינת פרקליטות המדינה, וזו הגישה ערעור לבית המשפט העליון. בדיון שהתקיים בחודש ינואר, בית המשפט העליון נתן רשות ערעור אבל הורה על הגשת טענות בכתב, הליך שצפוי להימשך מספר חודשים.