בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"אנו בתהליך הערכה מחדש של כל עבודת המאסדר"
|
יו"ר רשות ני"ע בארה"ב אומרת בכינוס IOSCO בישראל כי יש צורך בשיפור ההתאמה גם למוצרים הפיננסיים החדישים ● "הדאגה למשקיעים בראש מעיינינו" ● יו"ר רשות השירותים הפיננסיים באנגליה: "לבחון כל הנחותינו מחדש"
|
חייבים להפחית הסיכונים המערכתיים. שפירו [צילום: AP]
|
|
|
|
|
"אנחנו מצויים בעיצומו של תהליך הערכה מחדש של הסביבה האסדראית בארצות הברית". כך אמרה (יום ה', 11.6.09) יו"ר רשות ניירות ערך של ארה"ב (ה-SEC), מרי שפירו, שנשאה דברים בשידור וידאו בכינוס האיגוד הבינלאומי של רשויות ניירות הערך (IOSCO) בתל אביב. שפירו קבעה שעיקר יעדיה של ה-SEC הוא "לשפר את האפקטיביות שלנו, לנסות לזהות פערים אסדראיים ולנסות לעשות כל מה שצריך כדי לטפל גם במוצרים הפיננסיים החדשניים ביותר". לדבריה, על רשות ניירות-הערך להיות עירנית למוצרים מאוגחים, לבדוק כיצד הם נעטפים ולפקח עליהם. "צריך לעשות את זה כל יום, אבל במיוחד בשעות משבר. אנחנו עושים את זה למען המשקיעים, הם צריכים לדעת שהם יכולים להשקיע את כספם בשוק. צריך לתת להם הרגשת ביטחון. אנחנו יכולים להחזיר את תחושת הביטחון בשווקים ולתת להם את האפשרות לפרוח. זה התפקיד שלנו". שפירו מנתה את סדר העדיפיויות של ה-SEC בראשותה ואמרה שההגנה על המשקיעים נמצאת תמיד בראש העדיפויות. "על דלת המשרד שלי יש שלט שעליו כתוב 'איך מה שאני עושה עוזר למשקיעים'. הם בעדיפות העליונה שלנו". במקום השני בסדר העדיפות מנתה שפירו את שקיפות השווקים. "אנחנו מבינים את המשמעות של יציבות בשווקים. אי-אפשר למנוע ממשקיעים לקחת סיכון, אך צריך לתת להם את הכלים המתאימים לדעת מה הסיכון שלקחו על עצמם. בכל מצב, עלינו להפחית את הסיכונים המערכתיים שמאיימים על המערכת הפיננסית שלנו". בנוסף אמרה שפירו, כי יש לבדוק גם מה המשמעות של התגמולים על ההתנהגות התאגידית בטווח הארוך ולוודא כיצד מערכת התמריצים פועלת במצבי משבר. "אנחנו מנסים לעזור למשקיעים לאתר פערים במרקם האסדראי, במיוחד במוצרים פיננסיים כגון עסקות החלף לחדלות פירעון (CDS) ואחרים". היא אומרת כי אסור להתעלם ממוצרים אלו ויש לתת את השקיפות המתאימה להם, על-מנת להוריד באמצעות כך את היקפי הפערים האסדראיים הבלתי רצויים.
|
"אם לא יוסקו המסקנות - המשבר הבא עלול להיות חמור יותר"
|
|
|
לורד אדייר טרנר [צילום: AP]
|
|
|
יו"ר הרשות לשירותים פיננסיים הבריטית, לורד אדייר טרנר, אמר במהלך הכינוס כי המשבר הכניס לשוק סדרה שלמה של הנחות אינטלקטואליות, שעתה יש לבחון מחדש. "המשבר הגיע אחרי תקופה ארוכה של צמיחה ויציבות ברוב מדינות העולם, ולכן מאז 1998 זה בעצם המשבר הראשון בשווקים המתעוררים", אמר. "צריך ללמוד את המסקנות, כך שבעוד עשור לא נצטרך להתמודד עם עוד משבר. אנו לא רוצים להימצא בשנת 2018 עם משבר דומה או חמור מהנוכחי". לדבריו, המשבר הוחרף על-רקע החדשנות הפיננסית, שבאה על-רקע ההנחה שאפשר יהיה להנדס את השווקים בצורה מדויקת יותר ולספק למשקיעים תוצאה סופית טובה יותר של תשואות, מאשר הכלים שסיפקו תוצאה פחות טובה קודם. "תופעה זו יצרה גידול במינוף בצורות שונות, לרבות בסעיפים החוץ מאזניים, וגם תזוזה במועדי הפירעון של מכשירים שונים. שכנענו את עצמנו שהמכשירים נזילים, ולא תמיד זה היה המצב", אמר. בראייה של עשרות שנים קדימה, הוסיף טרנר, נראה שחלק מהמערכות הפיננסיות בעולם בעצם גדלו להיקפים שהיו הרבה מעבר ליכולת הקיבולת החברתית של המשתמשים בהם. בבסיס, הבעיה נוצרה בסקטור הבנקאות ובענפים הקשורים לסקטור הבנקאות. שאר הסקטורים נפגעו, אך לא באותה מידה. המשבר מזכיר לנו כמה חשוב תפקידם של הבנקים במערכת הכלכלית, וכמה חשוב שיישמר האמון בשווקים. "אי-אפשר להעלים את התנודתיות מהשווקים", קבע, "אבל יש צורך במערכות שמסוגלות לספוג זעזועים בסקטור הבנקאות. יותר הלימות הון, יותר הון שיבלום זעזועים בלתי צפויים במערכת". יותר הון איכותי ונזילות מוגברת טרנר מנה כמה המלצות ביחס לאסדרה הרצויה על המערכת הבנקאית: יותר הון איכותי במערכת, שעולה ככל שגדל הסיכון; הגבלת יחסי המינוף; גיבוש כלים לבלימת זעזועים במערכת; התמקדות חוזרת ונשנית בסוגיות הנזילות, בעיקר בהמלצות באזל 2 הנוגעות ליחסי הלימות ההון וכלים לניתוח מאקרו כלכלי להגדלת היציבות במערכת הבנקאית, דהיינו שימוש בכלים אסדראיים, כולל הריבית, במטרה לשלוט בהתנהלות השוק. "צריך לשלוט גם בתמריצים שהשוק מעניק לשחקנים שלו, כדי שלא נגלה מאוחר מדי שהם תרמו למשבר שהתגלה מאוחר מדי", ציין. טרנר צפה ששוק האיגוח והנגזרים הפיננסיים ימשיכו לשחק תפקיד מהותי בשווקים, אך לטענתו יש לשפר באופן בסיסי את תשתיותיהם. הוא קרא לפיקוח הדוק יותר על תגמול הבכירים וציין כי תפקידם המרכזי של המנהלים הוא לספק ערך מוסף למשקיעים בהם ולבעלי המניות שלהם. "בלי קשר להמלצות שיילקחו בעתיד, אסור לתת למוסדות פיננסיים חירות בלתי מוגבלת", סיכם. פרופ' ג'ון קופי, מומחה לממשל תאגידי מאוניברסיטת קולומביה, התמקד בשאלת מבנה הפיקוח. הוא פירט שלושה מודלים של פיקוח רגולטורי - פיקוח מאוחד, פיקוח דו-ראשי ופיקוח מבוזר - ועמד על היתרונות והחסרונות שבכל אחד מהם. קופי אמר כי שלושת המוקדים בהם ייתכנו קונפליקטים עתידיים בין המאסדרים השונים יהיו בתחומי הפיקוח על הסיכונים המערכתיים, המכירות בחסר והעסקות המתקיימות מעבר לדלפק. על מודל הפיקוח הדו-ראשי אמר כי יתרון מרכזי בו הוא שכאשר מתגלעים חילוקי דעות בין המפקח על הבנקים לבין מאסדר ניירות הערך, המודל מחצין את הוויכוח ומדרבן את המערכת הפוליטית להכריע בין הצדדים.
|
|
תאריך:
|
11/06/2009
|
|
|
עודכן:
|
11/06/2009
|
|
עופר וולפסון
|
"אנו בתהליך הערכה מחדש של כל עבודת המאסדר"
|
|
גיל שויד, מנכ"ל צ’ק פוינט (0.5%, 23.98), מבקש לממש ולמכור בשוק הפתוח 600 אלף אופציות אשר שוויין עומד על 12.4 מיליון דולר. כך עולה מדיווח שמסרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקנית. התאריך המשוער למכירת המניות היה 29 במאי, אך אין ערובה שהן אכן נמכרו. את המכירה יבצע קרדיט סוויס. מדובר בתוכנית עיוורת למכירת מניות, המנקה את האפשרות שמנהלים בכירים ישתמשו בידע שבידם כדי לממש אופציות בהתאם לביצועי החברה.
|
|
|
"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אומר כי הוועדה לא תאשר חוק שייתן עצמאות לבנק ישראל בנושא השכר.
|
|
|
נוקיה השיקה (יום ד', 10.6.09) את N97 ברחבי ארה"ב. בנוסף, המכשיר יושק ב-75 מדינות נוספות ברחבי העולם (אנחנו לא ביניהן אם תהיתם). מחירו יעמוד על 699 דולר ללא התחייבות והוא יהיה פתוח לכל הרשתות. אלינו הוא צפוי להגיע לקראת אוגוסט-ספטמבר לאחר שנצפה במעבדות אורנג’.
|
|
|
אין לנו מושג האם את הקומבינציה של Combimouse יאמצו משתמשים ברחבי העולם, כי איך שלא תסתכלו על זה, זה נראה מוזר ביותר. מצד שני, השימוש בסט מבטיח לא להסיר את היד מהמקלדת כדי להזיז את העכבר ובכך ליעל את העבודה ולמנוע בעיות ארגונומיות.
|
|
|
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, חתם (יום ה', 11.6.09) על הסכם הסגירה הפיננסית למימון הרחבתו של מתקן ההתפלה בחדרה בהיקף של 27 מיליון קו"ב בשנה.
|
|
|
|