נתוני מאקרו קשים מתפרסמים בארה"ב (יום ג', 25.2.03), ומעיבים על המסחר בשוקי ההון העולמיים. מדד אמון הצרכנים האמריקנים ירד בחודש פברואר בשיעור חד במיוחד של כ-19%, לרמה של 64 נקודות. בניו יורק מציינים, שמדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז חודש אוקטובר 1993.
האנליסטים בוול סטריט ציפו לירידה באמון הצרכנים במשק האמריקני, אולם לא שיערו שהמדד ירד בשיעור חד כל כך. התחזיות של האנליסטים בשווקים היו שהמדד ירד בשיעור של 2.5%, לרמה של 76.8 נקודות, זאת לאחר שלושה חודשים רצופים בהם ירד המדד. בחודש ינואר נקבע מדד אמון הצרכנים האמריקני ברמה של 78.8 נקודות.
לין פרנקו, חברת מועצת המנהלים של מכון המחקר שעורך את מדד אמון הצרכנים, מציינת שחוסר הוודאות בשווקים הכלכלים שהצטרף לרמה גבוהה במיוחד של חוסר וודאות בשוק העבודה עם עלייה חדה במחירי הנפט הביא להתערערות אמון הצרכנים האמריקנים במשק המקומי.
כלכלנים בארה"ב ציינו בפני כלי התקשורת המקומיים שלמזג האויר הקשה היתה השפעה שלילית על אמון הצרכנים, מאחר שגברו הביקושים למוצרי הנפט (בעיקר נפט לחימום). לכן לעליית מחירי הנפט בעולם הייתה משמעות מעבר למשקל הנפט באמון הציבור האמריקני בכלכלה המקומית.
בהתגובה לנתוני המאקרו הקשים רשמו מדדי המניות המובילים בארה"ב ירידות שערים שהתמתנו לקראת סיום המסחר. בסיומו של יום, עלה מדד דאו ג'ונס ב-0.65% לרמה של 7,909 נקודות, ומדד נאס"דק עלה בשיעור של 0.5% לרמה של 1,329 נקדות.
באירופה נרשמו ירידות חדות כשמדד הקאק הפריסאי ירד ב-3.7% ל-2,683 נקודות, מדד הפוטסי הלונדוני ירד ב-2.2% ל-3,621 נקודות ובפרנקפורט יורד מדד הדאקס בשיעור חד של 3.7% לרמה של 2,476 נקודות.