העיתונאי/מנחה יאיר לפיד, חתם עם בנק הפועלים על הסכם פרסום, במסגרתו ישמש לפיד כדמות שתלווה את הבנק בפעילויות שונות במהלך השנים הקרובות.
בנק הפועלים מסר, כי בחירת יאיר לפיד הינה חלק מן המהלכים התקשורתיים שנועדו לתקשר את התפיסה האסטרטגית אותה מוביל הבנק, המציבה את הלקוח במרכז.
על-פי תפיסה זו, מתאים הבנק את פעילותו לצורכי הלקוח בכל נקודות המפגש שלו עם הבנק - בסניף, בטלפון ובאינטרנט.
"המעבר לתפיסה ממוקדת-לקוח הינו תהליך הדרגתי ומורכב, החל מהצורך להכשיר עובדים ומנהלים להתמחות בנושאים בנקאיים מגוונים, ולמתן מענה ושירות מלא ללקוח, המשך בלימוד וניתוח צורכי הלקוחות וכלה בשינויים מרחיקי לכת בתשתית המחשוב של הבנק", נמסר מן הבנק.
במסגרת המהלך החדש, ביצע אגף השיווק של הבנק ניתוח מעמיק של צורכי הלקוח וציפיותיו מן הבנק, בעקבותיו הוחלט לבחור בדמות תקשורתית שתסייע בהנחלת הערכים המרכזיים שמנחים את הבנק בקשר בינו לבין לקוחותיו.
ממחקרים וקבוצות מיקוד שנערכו באגף השיווק, עולה, כי יאיר לפיד הינו הדמות המתאימה ביותר להוביל את המהלך התקשורתי, בהיותו אהוד בקרב הציבור בישראל, מצליח ומדבר לשכבות רבות בציבור. המחקרים העלו שיאיר לפיד מייצג ערכים חיוביים של ישראליות, קשב וחיבור למציאות, נתפס כמעודכן וצעיר ברוחו, ומשלב תכונות ייחודיות כגון יחס אישי, חום, אכפתיות, הוגנות ואמינות.