החברה לישראל פרסמה במהלך הלילה (יום ה', 10.9.09) דוח עסקה המפרט את הסדר החוב המתגבש בין חברת-הבת שלה צים לבין נושי החברה. כמו-כן, החברה זימנה את אסיפת בעלי המניות של החברה לישראל לדיון שיתקיים ב-14 באוקטובר, לצורך אישור ההסדר.
בדוח העסקה נאמר כי החברה לישראל תשקיע בצים כ-60 מיליון דולר במהלך תקופת ההבראה של ארבע השנים הקרובות, ובמקביל ידחו חברות של משפחת עופר כ-150 מיליון דולר מדמי החכירה (כ-24% מדמי החכירה) שצים משלמת על אוניות שבבעלות משפחת עופר, בתמורה לקבלת שטרי חוב המירים למניות צים. שטרי החוב יומרו למניות בעת הנפקת צים על-פי השווי שייקבע לחברה בהנפקה, במידה שתונפק עד שנת 2016.
יש לציין, שפרט לחובות עליהם מסתמן ההסדר, לצים חובות נוספים בהיקף של כ-464 מיליון דולר.
תוכנית ההבראה אותה גיבשה החברה כוללת צעדי התייעלות שכבר בוצעו ומתבצעים כעת, לרבות סגירת קווי ספנות לא-רווחיים, דחיית קבלתן של אוניות חדשות, האחדה של קווי ספנות אחרים תוך צמצום הוצאות תפעול, החזרת אוניות חכורות לבעליהן, והפחתה בהוצאות המנהל, לרבות בדרך של צמצום מצבת כוח האדם.
בחברה אומרים כי תוכנית ההבראה המתוכננת נועדה להתאים את כוח האדם לרמת הפעילות בפועל, ולהביא את החברה ליציבות ואף לשינוי מגמה חיובי.
לטענת החברה לישראל, כל הצעדים שננקטו נעשו תוך שמירה קפדנית על ליבת הפעילות של צים ומתן דגש על המשך מתן מכלול השירותים ללקוחותיה ברחבי העולם כסדרם. צים גם הודיעה כי היא ממשיכה בשגרת ההתנהלות מול ספקיה ועומדת בכל ההתחייבויות כלפיהם.
מנכ"ל צים, רפי דניאלי, אמר בעקבות פרסום דוח העסקה כי אישורו מהווה צעד חשוב לגיבוש הסדר הייצוב הפיננסי של צים, להמשך פעילותה הסדירה של החברה ולהבראתה לקראת יציאה מהמשבר.
"שוק הספנות העולמי, נמצא כיום בעיצומו של משבר, העמוק והקשה ביותר הזכור בענף. מאז תחילת המשבר נקטה צים בכל הצעדים המתחייבים לצורך ההתמודדות עם המצב", אמר.