טרה נוקטת במהלך אסטרטגי בקטגוריית הקוטג' ומציגה שלושה מוצרים חדשים: קוטג' 3% שומן בטעם של 5% שומן, 250 גר'; מאגדת רביעיית קוטג' 3% 150 גר' כל אחד; וקוטג' 9%.
מוצרי הקוטג' החדשים של טרה מחליפים את מוצרי הקוטג' היוצאים מהשוק: קוטג' 5% של טרה וקוטג' ביו מועשר בסידן 5%.
בתוך כך, הודיעה היום הנהלת החברה, במסיבת עיתונאים שכינסה (יום ב', 31.3.03), כי, נכון לשלב זה, לא תימכר המחלבה. זאת בשל אי כדאיות כלכלית.
סמנכ"ל השיווק של טרה, דני פלד, מסר היום (ב', 31.3.03) כי טרה השקיעה בפיתוח המוצרים החדשים שנמשך כשנה כ-100 אלף דולר. ההחדרה נתמכת בפעילות קד"מ בעלות של כ-150 אלף דולר באמצעות חברת קידום המכירות מיתוס.
פלד הוסיף, כי קטגוריית הקוטג' אינה חדשה לטרה. "טרה היתה החברה הראשונה שיצאה לשוק (ב-1985) עם קוטג' המכיל 5% שומן, וזאת בעידן שבו היה קיים בארץ רק קוטג' 9% שומן".
עוד מסר פלד, כי ההחלטה על קוטג' 3% נעשתה בהתאם למדיניות החברה ובמסגרת האסטרטגיה שלה לחדש לצרכן הישראלי ולענות לצרכיו המשתנים בצורה אופטימלית, בעיקר בתחום התזונה המתקדמת והמודעות לתזונה נכונה.
פלד צופה גידול של כ-30% בסך מכירות הקוטג' של טרה, ומצפה להגיע לנתח שוק כולל של כ-16% ממכירות הקוטג' בישראל תוך שנה.
פלד הוסיף ומסר, כי ממחקרים איכותיים שערכה טרה עולה, כי "הרוב המוחלט של הציבור יעדיפו קוטג' מופחת שומן וזאת בתנאי שלא יפגעו המרקם והטעם לעומת הקוטג' 'הרגיל'; חלק מהציבור נוהגים לפתוח אריזה, לצרוך את הכמות הרצויה להם ולהשליך את היתרה לפח מאחר וישנה לטענתם ירידה משמעותית בטעם הקוטג' כאשר חוזרים לאכול אותו בפתיחה שניה; מרבית הצרכנים העלו את הטענה כי הקוטג'ים עם אחוז השומן הנמוך (0%) חסרי טעם".
המוצרים החדשים
- קוטג' 3% שומן - 250 גרם: לנוכח המודעות ההולכת וגוברת בנושא התזונה הנכונה ויתרונותיה, החליטה טרה על ייצור קוטג' 3% שומן בטעם של 5% שומן - שילוב של טעם איכותי, שמנתי ועשיר עם מרקם נימוח בפה, רך ונעים.
אחוז השומן המופחת שומר על הטעם והמרקם האיכותי כפי שקיימים בקוטג' באחוז שומן גבוה יותר ובשונה מהקיים בישראל מזה שנים רבות. זאת, מתוך כוונה אמיתית לחדש ולא לצאת עם מוצר דומה לזה שהיא ייצרה בעבר או הקיים אצל המתחרים. בהתאם, אף שונתה הרצפטורה של המוצר והותאמה לטעמו העדכני של הצרכן. מחיר מומלץ לצרכן: 4.74 ש"ח.
- מאגדת של ארבעה גביעי קוטג' 3% 150 גר' כל אחד, על-פי הקונספט: 'כי קוטג' גומרים בפעם אחת': גביעים אלה נועדו לצרכנים שאינם מסיימים גביע שלם בצריכה אחת ונוהגים לזרוק את היתרה בגלל ירידה משמעותית באיכות הטעם של הקוטג' בפתיחה השניה, צרכנים הרואים בקוטג' ארוחה קלה העומדת בפני עצמה, צרכנים שנוהגים לקחת את הקוטג' לאכילה מחוץ לבית או שאינם צורכים אותו בהזדמנות שימוש קלאסית של ארוחה מסודרת סביב שולחן. מחיר מומלץ: 13.60 ש"ח לרביעייה.
- טרה חוזרת לייצר ולשווק קוטג' 9% שומן. לאלו שאוהבים להתפנק על מרקם שמנתי.
קוטג' 9% תופס פלח שוק של 14% משוק הקוטג' בישראל ומבחינה כספית מגיע להיקף של 50-60 מיליון ש"ח במחירי צרכן.
בפלח הקוטג' 9% שואפת טרה לתפוס כ-10% מנתח השוק בתוך כשנה. מחיר מומלץ: 4.80 ש"ח.
אריזת המוצרים החדשים תהיה מחודשת ומותאמת לעיצוב המוביל את מוצרי ה-corporate של החברה. המוצרים עוצבו על-ידי סטודיו ורדימון.
קידום מכירות
החדרת הקוטג' החדש של טרה מלווה בפעילות קד"מ הכוללת חלוקת מוצרים ברחבי הארץ בכמות של מאות אלפי יחידות. עלות הפעילות מוערכת, כאמור, ב-150 אלף דולר והיא תימשך מספר שבועות החל מסוף מרץ 2003.
__________
מחלבות טרה - טרה נוסדה ב-1942 כקואפרטיב של יצרני החלב של נחלת יצחק. כיום, נמצאת החברה בבעלות פרטית של 35 משפחות. החברה מעסיקה כ-600 עובדים. מחזור המכירות של טרה ב-2002 נאמד בלמעלה מ-100 מיליון דולר.