חברת ארקיע עתרה (יום ב', 8.3.10) שוב לבג"צ נגד ההיתר לטיסות אל על לאילת.
בעתירה, כתבה החברה כי היא מתנגדת להחלטת שר התחבורה, ישראל כץ, להפוך את אל על למוביל נקוב לאילת, בטענה שהיא אינה עניינית, אלא פוליטית, וכי היא תביא, בניגוד לדברי השר, לנזקים לציבור הנוסעים הישראלי.
עוד טוענת החברה כי כץ, בניגוד להבטחותיו, הותיר את המונופול של אל על בטיסות הבינלאומיות, מבלי לתת לארקיע כל הזדמנות להתחרות באופן שוויוני באל על.
כזכור, בג"צ דחה את עתירתה הקודמת של ארקיע בטענה ששר התחבורה טרם גיבש החלטה סופית באותה העת, וקבע שלאחר שתתקבל החלטה זו יינתנו לה 30 יום להגשת הבג"צ מחדש.
את העתירה הגישה ארקיע באמצעות עורכי הדין נרי ירקוני, לשעבר מנהל רשות התעופה,
דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, ומשה לשם.
במאי 2009 הגישה אל על את הבקשה להפוך למוביל נקוב בטיסות פנים-ארציות לאילת וממנה, אולם מנהל הרשות לתעופה אזרחית, גיורא רום, דחה את הבקשה מכמה סיבות, בהן הסיכון לערעור היציבות הפנים-ארצית בקו זה, והסיכון ליציבותן הכלכלית של ארקיע וישראייר.
רום אמר אז, כי "במצב הנוכחי, חברת אל על יכולה להטיס תיירים בקו לאילת במסגרת STOP OVER, כך שמענה להובלת תיירים קיים גם היום. בכך (במתן ההיתר) תיפגע רמת השרות לנוסע ותצטמצם התחרות, על כל המשתמע מכך".
ניסיון פגיעה "בבטן הרכה"
לדברי ארקיע, שר התחבורה התיר לאל על, אשר נהנית מהטבות מופלגות בנתב"ג, במחירי האגרות והדלק, להשתלט בלא כל מכרז על הקו לאילת, מבלי שום צורך. ארקיע סבורה שקיימת תחרות בקו בין ארקיע לישראייר על כיס הנוסעים הישראלים, ואילו את התיירים יכולה אל על ממילא להטיס לאילת כאוות רצונה.
לדברי ארקיע, העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריס, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על, לאחר שקיבלה לכל אורך הדרך רק את ה"שאריות" של קווי הטיסה בדמות זכויות טיסה ל"יעדים אקזוטיים", לדבריה.
אל על, לדברי ארקיע, איימה עליה שאם תמשיך להתחרות בה בקו לפריז תכה בה "בבטן הרכה" - כלומר בקו לאילת. "מתן גושפנקא חוקית להתנהלות זו תביא לחיסול כל סיכוי לקיום תחרות אמיתית בישראל, ולפיכך מבקשת ארקיע לעכב את הפעילות המתוכננת של אל על (שמועדה אינו ידוע) עד אשר יתקיים הדיון בבג"צ", ציינה החברה.