מספר האוניות הממתינות בנמלי הים, ביומה השני של השביתה הכללית במשק, עלה ל-37 אוניות, מהן - 14 אוניות בנמל חיפה ומחוצה לו ו-23 אוניות בנמל אשדוד. כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר רשות הנמלים והרכבות.
עמוס ירון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, אמר היום כי בשטחי הנמל ועל האוניות הצטברו כתוצאה מהפסקת הפעילות כ-16,000 אלף מכולות, זאת למרות פעילות אינטנסיבית שנעשתה בנמלים ערב השביתה במטרה לשחרר מטענים רבים ככל האפשר.
ירון ציין, כי ערך המטענים הממתינים לטיפול בנמלים נאמד בכ- 1.5 מיליארד ש"ח, ויש לקוות כי ניתן יהיה לשחרר מטענים אלה ליעדם בהקדם, ולמנוע בכך נזק נוסף לסחר הבינלאומי של ישראל ולפעילות המשק.
בתוך כך נמסר, כי אוניית נוסעים שהגיעה לנמל חיפה ועליה 400 ישראלים ששבו מהפלגת נופש, קיבלה את אישור מטה השביתה להיכנס לנמל ולאפשר הורדת הנוסעים.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בקריאה דחופה לראש הממשלה, אריאל שרון, להוציא צווי ריתוק לעובדים החיוניים בנתב"ג ובנמלי הים, כדי להחזירם לפעילות מלאה. כולם אם כן, כל אנשי אורנה גוברניק.
לין יצא בקריאה זו, בהפגנה שהתקיימה היום ליד שער הנמל בחיפה, אותה אירגנה לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון בשיתוף עם ועדי עובדים באזור.
לין אמר שאי אפשר להסתפק בהפעלת צווי ריתוק רק לשם הפעלת שירותי הבריאות. "שדה התעופה בלוד הוא שער המדינה כמו גם נמלי הים, והם בוודאי מוגדרים כשירות חיוני. ההיגיון לא סובל שהממשלה לא תישא באחריות ולא תפעיל את הסמכות הנתונה לה על-פי חוק, כדי לגרום לכך שנמלי הים ושדה התעופה לוד יופעלו מחדש."
"סגירת שערי הארץ ויצירת מצב של אין יוצא ואין בא לישראל, הוא מעשה מרושע ומחפיר, שאין לו כל בסיס או הצדקה במסגרת יחסי עבודה. במיוחד סגירת שדה התעופה בלוד היא סטירת לחי בפרצופה של המדינה וביזוי הציבור בישראל", הוסיף לין.