סקר של מכון ברנדמן מחודש מרץ האחרון מראה, כי 40% מרופאי המשפחה ו-68% מרופאי הילדים המליצו על השימוש באקטימל לפחות פעם אחת בשלושת החודשים שקדמו לסקר. עוד מצא הסקר, כי 40% מהרופאים ו/ או בני משפחותיהם צורכים אקטימל.
בתקופה האחרונה התפרסמו מחקרים רבים בעיתונות הרפואית המובילה, הדנים בפרוביוטיקה. הרופאים הישראליים ערים ומודעים לפרסומים אלו והם מיישמים את הנושא במרפאותיהם.
סיגל שילוני, מנהלת שיווק דנונה בשטראוס: "תוצאות הסקר של מכון ברנדמן מאוד משמחות אבל לא מפתיעות אותנו. תחום הפרוביוטיקה נכנס יותר ויותר לרפואה הקונבנציונלית עם פרסום מחקרים קליניים בנושא המוכיחים תרומה משמעותית להגנת הגוף ולאיכות החיים. שטראוס, חלוצת הפרוביוטיקה בישראל, ונושאת דגל הבריאות, בנתה לאורך השנים מערכת יחסים הדוקה ומקצועית עם הקהילה המדעית - רפואית בארץ. חשוב לנו לעדכן את ציבור הרופאים באופן שוטף על כל מחקר חדש שמתפרסם על אקטימל או על פרוביוטיקה בכלל. התוצאות היפות הינן איפוא פרי של מערכת יחסים זו".
בחברת שטראוס, יצרנית אקטימל, החליטו לפרסם את תוצאות הסקר ולהביא אותם לידיעת הציבור בקמפיין טלוויזיוני באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R. מטרת הקמפיין לחזק את אמון הצרכנים באקטימל ובסגולותיו הבריאותיות.
סרטון הטלוויזיה המוביל את הקמפיין מציג רופאים הצופים במשחק כדורגל בחדר הצוות. באחד מרגעי השיא של המשחק נכנס רופא נוסף לחדר. אחד מהרופאים פונה אליו בבקשה: "תעשה טובה.. תביא שישייה". הרופא חוזר מהמקרר ומניח על השולחן שישיית אקטימל. הרופאים משיקים אקטימל "לחיים" ושותים להנאתם.
הקמפיין יעלה ביום רביעי הקרוב בטלוויזיה, בעיתונות הארצית ועיתונות נשים, ברדיו הארצי ובשילוט נקודות המכירה. עלות הקמפיין 400 אלף דולר.
אקטימל הושק על-ידי שטראוס באוקטובר 1998, במסגרת חזון החברה ליצור שווקים חדשים ולהוביל אותם. כיום לאחר השקעות של מילוני דולרים בטכנולוגיה ובהחדרת המותג לשוק הישראלי, מהווה אקטימל את חוד החנית הבריאותי של מוצרי התזונה בארץ, עם שיעורי צמיחה שנתיים של עשרות אחוזים וחדירה שנתית של 34% מבתי האב. (נילסן, ינואר 2003)
אקטימל הינו שחקן יחיד כיום בשוק המשקאות הפרוביוטים, לאחר שבינואר האחרון החליטה תנובה להוציא מהשוק את המשקה הפרוביוטי שלה, LGG Emmi.
שוק המשקאות הפרוביוטים מגלגל כ-60 מיליון שקל בשנה וצומח בקצב של עשרות אחוזים.
קרדיטים לסרט הפרסומת: משרד פרסום - שלמור אבנון עמיחי Y&R. מנהל קריאייטיב ראשי- גדעון עמיחי, ראש צוות קריאייטיב - איל בנדלר, קופירייטר - מיטל שקדי, ארטדירקטור - אמיר בילו, סופרוייזרית - אילנה מונקה, תקציבאית - יעל מאיה, פלנר - הילה טמיר, מפיקת משרד-לילך גור אריה, הפקה - ישי הדס, במאי - אוהב פלנץ.