ספרייט יוצאת במהלך מרענן, בתהליך ראשון מסוגו בעולם של מיתוג מחדש של המוצר.
בחברה המרכזית ליצור משקאות קלים מדגישים, כי תכונותיו של משקה הספרייט, בשל היותו שקוף וצלול, מעניקים לו ערכים כמו רעננות וחופש. בישראל, לקח צוות השיווק והפרסום של המותג את הנושא צעד אחד קדימה ומשיק החל מהיום - מיתוג חדש לספרייט.
בביצועו של המהלך משתתפים כל ערכי המותג: רעננות, צלילות, שקיפות, קלילות וחופש. המהלך עצמו כולל מתיחת פנים למוצר מחד ולניראות שלו מאידך. "מדובר בתווית שקופה, בלוגו, בגרפיקה, ובמארז עצמו, וכן בכל מה שקשור לנקודות המכירה. כל אלה משיגים מראה חדש, מרענן ועדכני למותג הוותיק והידוע", מוסרים יועצי החברה.
יש לציין, כי מדובר במהלך עצמאי של ישראל, יוזמה הלוקחת את הצלול והשקוף של ספרייט למקום חדש. כבר עתה שוקלות מדינות יוון ונציגות נוספות במזרח אירופה לאמץ את המראה החדש.
ארז פז, סמנכ"ל השיווק של החברה המרכזית ליצור משקאות קלים מסביר, כי "באמצעות הליך מיצוב מחדש אנו מקווים ליצור עניין ומיקוד בקרב קהלי המטרה שלנו, ולחזק את ערכי המותג אותם הגדרנו לעצמנו".
ממחקרי שוק שערכה החברה טרום כניסתה לתהליך עולה, כי קהל היעד של ספרייט הנו צעירים וצעירות בגילאי 25-20, משוחררי צבא, סטודנטים ובוני קריירה וזוגיות, הנמצאים בצומת בה הם מתכננים את המשך חייהם. הם מפתחים עצמאות, עוזבים מסגרות קיימות, ויוצאים לחיים האמיתיים. בשלב זה הם גם צמאים לחוויות חדשות ועסוקים בתכנון העתיד.
למעשה, אומר ארז פז, "אנו פונים לכל מי שנמצא במקום מסויים של תכנון השלב הבא, אבל גם מאד רוצה לעצור לרגע קט, להנות מ'הכאן והעכשיו'".
באמצעות תהליך המיתוג מעוניינת החברה להעביר את המסר כי ספרייט הנו משקה המרווה את צימאוני ומאפשר לי להרגיש לגמרי חופשי. יודגשו ערכי השקיפות, טעם הלמון-ליים והגיזוז המאפשרים חוויית רוויה אשר מעניקה הרגשה של שחרור וחופש.
הבקבוק
המשקה הושק בישראל בשנת 1981 ומאז עבר רק שינוי אחד בצורת הבקבוק שבוצע בשנת 1997 (בקבוק הדימפלר המאופיין בנקודות המסמלות רעננות). כעת, יעבור המוצר שינוי משמעותי, הודות לתווית השקופה וישתייך מעתה לקטגורית ה-NOLOOKLABEL, קרי - תווית שקופה שניתן לראות דרכה את לוגו המותג מכל כיוון.
שפה גרפית חדשה - האלמנט הגרפי המוביל את תהליך המיתוג יהיה אדוות מים הנפרסת במעגלים ומשמשת רקע, בצד בקבוק, ממנו מרחפות בועות גיזוז בצורת האות S.
הסיסמא תהיה - "תזרום". זוהי אותה סיסמא המלווה את המוצר בשנתיים האחרונות, והמשרתת היטב את ערכי המותג.
השקת המהלך תתבצע בשלושה שלבים עיקריים - הראשון, מתרחש החל ממחר, יום שני, 12 במאי - בו יתחילו המוצרים החדשים לעלות למדפים, ולקראת סוף חודש מאי יוצג מסע פרסום חדש ורחב היקף המצולם בימים אלה.
על שוק המוגזים ומקומו של ספרייט:
לספרייט נתח שוק של 9% מכלל קטגוריית המוגזים, והוא השני בגודלו בחדירה לבתי אב (52% שנתי). בקטגוריית המשקאות הצבעוניים ספרייט מובילה עם 33% נתח שוק (אי.סי.נילסן).
משרד הפרסום אשר יוביל את הקפמיין הוא גלר נסיס.