|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

עו"ד חויב להשיב כספי מעילה בסך למעלה ממיליון דולר

הודה בקבלת הכספים אך לא סיפק הסבר ראוי באשר לנסיבות קבלתם השופטת אסתר שטרמר: התגלו סתירות מהותיות הן בגרסת הנתבע והן בגרסת התובע הצדדים הכפישו אחד את השני במהלך ההליך המשפטי, אולם השופטת שטרמר הדגישה כי מדובר בדיון "לגופו של עניין ולא לגופו של אדם"
19/04/2010  |   ענבל בר-און   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
הרבה כספים, מעט הסברים [פלאש 90]

מנהלת חשבונות גנבה למעלה מחצי מיליון שקל
איריס פרחי
ביקשה לערער לבית המשפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שהמתיק את עונשה לשנה וחצי בכלא * העליון קבע כי אין מקום לתת רשות ערעור
לרשימה המלאה

מאסר על תנאי ליו"ר דייהו על מעילה
משה ריינפלד
קים וו-צ'ונג, מייסד הקונגלומרט הדרום קוריאני שקרס, שוב חמק ממאסר בפועל לאחר שבמשפט קודם נידון ל-8.5 שנות מאסר אך קיבל חנינה
לרשימה המלאה

שני יועצי השקעות בבינלאומי חשודים במעילה
עופר וולפסון
השניים, נתנאל שרון ויעקב קאופמן, חשודים כי ניצלו את נגישותם לחשבונות של תאגידים גדולים כדי להוציא מהם במרמה מאות אלפי שקלים לחשבונותיהם הפרטיים
לרשימה המלאה

פקידת בנק דיסקונט למאסר על מעילה
משה ריינפלד
ענת אליס ששימשה פקידת אשראי בסניף "צפון דיזנגוף" הודתה כי גנבה 867,000 שקל מכספי הלקוחות, בין היתר באמצעות יצירת "הלוואות" בחשבונותיהם
לרשימה המלאה

בית המשפט המחוזי במחוז מרכז חייב (9.4.10) את עורך הדין יוסי נאמן להשיב ללקוחו לשעבר, חיים רבינוביץ, למעלה ממיליון דולר אשר לטענת התובע (רבינוביץ) נלקחו מחשבונו שלא כדין על-ידי עורך הדין נאמן.

לטענת התובע, הנתבע, עו"ד יוסי נאמן, הוצג לו כנציג של בנק גדול בשווייץ, והוא פתח, לפי המלצתו, חשבון בבנק זה. ברם, בחלוף חודשים הודיע הנתבע כי הוא עבר לשמש נציג של בנק שוויצרי אחר, והתובע פתח חשבון באותו בנק גם כן, תוך שהוא מקנה לנתבע, לפי המלצתו, ייפוי כוח בחשבון זה. לטענת התובע, כוונתו במתן ייפוי כוח לנתבע הייתה לאפשר לנתבע למשוך כספים מחשבון זה, ולהביאם במזומן לארץ, על-מנת לחסוך בהפרשי השער בשל המרה בישראל, שעמדו על למעלה משלושה אחוזים. התובע טוען כי התנה עם הנתבע מפורשות שלא יעשה פעולות בחשבון ללא אישורו.

במחצית 2003 התעורר חשדו של התובע כי הנתבע מעל באמונו, כאשר גילה כי במקום סכום של כמיליון דולר שאמור היה להיות בחשבון הבנק, נמצאו שם כ-8,000 דולר בלבד.

הצדדים מציגים גרסאות סותרות

הנתבע גרס מאידך-גיסא כי התובע הוא נוכל, אשר הגיש תביעות-סרק, ואשר עמד מאחורי תביעה שהגיש נגד הנתבע עורך-דין שעבד בעבר במשרדו. לגופו של עניין גרס הנתבע כי לא עשה שימוש לרעה בייפוי הכוח שהעניק לו התובע, וכי דפי החשבון נגרסו מחשש לנחת זרוען של רשויות המס. עוד גורס הנתבע כי התובע עמד בקשר אישי ישיר עם פקידי הבנק שהיו אחראים על חשבונו, ומסר הוראות שונות בכתב ובאמצעות הטלפון. עוד טען הנתבע כי חלק מן הכספים התקבלו כהלוואה מן התובע, וחלק אחר הם החזר הלוואה שהוא עצמו הלווה לתובע, החזר הוצאות ותשלומים ששילם הנתבע עבור התובע, וכן שכר טירחתו של הנתבע. לתמיכה בטענתו זו הציג הנתבע מסמכים חתומים לכאורה על-ידי התובע, ובהם הודאה בתשלומים שקיבל התובע מאת הנתבע. התובע הכחיש לכתחילה את חתימתו על המסמכים, ואחר-כך טען כי זויף חלק ניכר מתוכנם.

במקביל, בית המשפט מציין כי כנגד הנתבע מתנהל תיק פלילי בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם מתוארים מעשים דומים, וכן כי הוא הוכרז כפושט רגל.

"עילות תביעה בעלות אופי פלילי שהנטל להוכחתן כבד"

השופטת שטרמר מציינת כי היות שעילות התביעה נגד הנתבע הן מרמה וגניבה, "עילות תביעה בעלות אופי פלילי, המטילות דופי בשמו הטוב של הנתבע", הנטל להוכחתן כבד. מאידך-גיסא, בגרסת התובע הועלו סתירות - בראשית, הוא הכחיש את עצם חתימתו על המסמכים ורק לאחר מכן (כאשר עומת עם עדות גרפולוג) טען שחתם עליהם אולם לא על הנספחים, הוא הכחיש שידע על המתרחש בחשבון, אולם במהלך עדותו הוצגו מסמכים המלמדים כי הוא עמד בקשר ישיר עם הבנק, שלח לבנק דרישות להעברת כספים, ולכל הפחות ניתן לקבוע כי אילו רצה בכך יכול היה לקבל כל מידע לגבי החשבון: "עצם ההכחשה ושינוי הגרסה - שהתובע לא נתן להם הסבר מתקבל על הדעת - מעלים על התובע חשד כבד, ואינם מאפשרים לתת אמון בדבריו". השופטת שטרמר מוסיפה עוד כי התובע חדל מלהציג את כל המסמכים אשר נוגעים לחשבונו. "בהיותו בנקאי בעצמו ואיש עסקים, התנהלותו של התובע, כפי שהוא מציג אותה, אינה סבירה".

"מכמה מאות אלפים לכמה אלפים בודדים"

התובע מתאר כיצד גילה באחד הימים, כאשר ניסה לקבוע פגישה עם הנתבע, כי יתרת חשבונו התרוקנה מ"כמה מאות אלפי דולרים לכמה אלפים בודדים של דולרים", תוך שהנתבע מנסה 'למשוך את הזמן' ו'לדחות את הפגישה'. השופטת שטרמר מסיקה מתוך העדויות אשר נשמעו בפניה כי סביר להניח שהמסמכים אשר בהם "אישר" התובע העברת כספים לנתבע שונו בזמן מאוחר יותר, וזאת בין היתר עקב עדות לשימוש במדפסות שונות בזמנים שונים, כמו גם הלשון של המסמכים אשר דומה כי נכתבה 'טלאי על טלאי' ולא באופן רציף וקוהרנטי.

"מצב בלתי תקין לחלוטין"

השופטת שטרמר מדגישה כי הנתבע, כמי ששימש כעורך דינו של התובע, היה צריך להציג הסכם שכר טירחה כתוב וכן להפריד בין ההוצאות לבין שכר הטרחה, שכן "חוסר אפשרות של עורך הדין להראות מה נעשה על ידו בכספים בסדרי גודל של אלפי שקלים הוא מצב בלתי תקין לחלוטין והוא עומד בניגוד לדרישה לקיים חובת נאמנות ומסירות ללקוח ומהווה התנהגות שאינה הולמת עורך דין". את ניסיונותיו של הנתבע להכפיש את התובע, ולטעון כי במשך שנים בהיותו בנקאי בוינה עבד במזומן בלבד ולא החזיק את כספו בחשבון בנק, דחתה השופטת שטרמר מכל וכל:

"אין הנדון מלמד ראיה מן הסיבה הפשוטה שאין אנו עוסקים באדם פרטי שרשאי להתנהל כפי בחירתו בגבולות החוק, אלא בעורך דין שאמון על הסדר הנדרש במסמכים משפטיים, על הצורך במתן דין וחשבון, ובודאי על החובה לדווח על הכנסות. גם אם התובע התנהל אחרת, אין הדבר מחייב כמובן את בא כחו להתנהגות דומה".

"הסברים להלוואות ותשלומים שלא ניתן לקבלם"

השופטת שטרמר ממשיכה: "לא ההתנהלות כעורך דין בלבד עומדת בעוכריו של הנתבע, אלא גם הסבריו להלוואות ולתשלומים, שלא ניתן לקבלם". השופטת מתארת כיצד סיפק הנתבע הסברים לא הגיוניים לכספים שהתקבלו אצלו, כגון החזר הלוואה - כאשר לא היה בידו תיעוד לעצם ההלוואה, מעבר של כספים בחשבון שמקורו בחלפני כספים ש"אינם רוצים להיחשף", לרבות הסברים שנתנו בדיעבד ולא בזמן אמת הגם שגם בזמן אמת היה אמור התובע לדעת מה מתרחש בחשבונו: "אין צורך לומר כי נתונים מטרידים אלו בהתנהלות עורך דין אינם פועלים לכוון קבלת עמדתו".

הצדדים הכפישו אחד את השני והביאו עובדות לא רלוונטיות

באשר לטענת התובע כי נגד הנתבע מתרחש הליך מקביל ובו מיוחסים לו מעשים דומים, קבעה השופטת שטרמר: "לדעתי אין ללמוד מעשים דומים אלא מקום שאכן מדובר במעשים שהם דומים. לא כל מרמה דומה לאחרת, וגם אם נטל הנתבע את כספו של מר פלדמן כפי הנטען, השתלשלות העניינים שם שונה הייתה מזו שכאן. אומנם התאור מתאים גם הוא לתרמית ולזיוף, אף לגניבה, אך האופן שבו נעשו הדברים שונה. השוני החשוב והעקרי הוא שבעניננו התובע הוא איש עסקים, בנקאי לשעבר, שנהל בעצמו חשבונות בנק בחו"ל. על כן לא ניתן ללמוד מענינו של מר פלדמן למקרה זה, אף אין צורך בכך, לאור הקביעה הברורה בעקבות חוות הדעת". גם את ניסיונות הנתבע להכפיש את התובע, ולהציג מכתב חריף שכתב לאמו על אודותיו דוחה השופטת: "זו אומנם התנהגות נלוזה, לערב את האם שאינה צד לעניין, אך אין להתנהגות זו כל רלוונטיות לגופו של עניין".

התוצאה: עו"ד נאמן ישיב את הכספים ללקוח

בסופו של יום, מאחר שהנתבע הודה בקבלת הכספים מן התובע אך כשל בהסברים כיצד הועברו כספים אלו אליו, הוא חויב להשיב לתובע סכום של כ-1,117,865 דולרים, לפי שערו היציג של הדולר ביום הגשת התביעה, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית החל מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל. בנוסף חויב עורך הדין בתשלום אגרת משפט ושכר טירחה בסך 100,000 שקלים.

- תא"ק 2114-08-07 רבבינוביץ' נ' נאמן (ניתן: 9.04.10)
- בשם התובע: עו"ד אברהם דורון
- בשם הנתבע: בעצמו
תאריך:  19/04/2010   |   עודכן:  19/04/2010
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עו"ד חויב להשיב כספי מעילה בסך למעלה ממיליון דולר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מחפה עליהם
20/04/10 01:11
2
Florida Jack
21/04/10 06:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוב קולות צורמים סביב המכרז לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. ל-TheMarker נודע כי אתמול החלה ברכבת בדיקה חשאית באשר לתקינות ההליך המכרזי לבחירת המנכ"ל הבא. זאת, בעקבות דיווח על דירוג "תמוה" של אחד מבין ארבעת המועמדים הסופיים לתפקיד.
19/04/2010  |  אבי בר-אלי  |   חדשות
שרי הממשלה, בהם ראש הממשלה, נשיא המדינה ואישים נוספים, השתתפו (יום ב', 19.4.10) בטקסי יום הזיכרון שנערכו ברחבי הארץ.
19/04/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

פרשת נערות הליווי, זוכרים? בימים אלה מפורסמים ידיעות בצרפת על שערוריה חדשה בסדר גודל זהה, בהשוואה לארצנו הקטנטונת, כשהחשודים העיקריים הם פרנק ריברי וסידני גובו, שחשודים בקיום יחסים עם פרוצה מתחת לגיל 18.


לבית לוחמי הגטאות נמסר לאחרונה עזבונו של אריה (לייבל) קוריסקי, דמות מפתח בימים לאחר השואה. קוריסקי עמד בראש 'הקואורדינציה הציונית לגאולת ילדים יהודים', ארגון שהוקם על-ידי תנועות הנוער והתנועות הציוניות במטרה לפדות ילדים יהודיים ממנזרים וכנסיות.
19/04/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
אתמול (א') נפתח שלב ההוכחות במשפט השוחד המתנהל נגד אחד מעורכי הדין הוותיקים והבכירים בישראל. עו"ד-ד"ר יעקב וינרוט החליף את מקומו הטבעי על ספסל הסניגורים והתיישב בפעם הראשונה בחייו על ספסל הנאשמים. האיש שייצג, ועודנו מייצג, את הסולתה ושמנה של ישראל, הפוליטיקאים ואנשי העסקים הבכירים, בכל הסתבכויותיהם, נדרש הפעם להפקיד את גורלו בידי המערכת שבפניה הוא מופיע מזה 3 עשורים. עבורו זו משימה קשה במיוחד.
19/04/2010  |  אלה לוי-וינריב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il