מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, פנה לרה"מ אריאל שרון וביקשו לפעול לכך שבמכרז מערכת ההסעה ההמונית בגוש דן תכלל דרישה לרכש גומלין.
אולמרט מודע לחוכא ואיטלולא שעושה משק התחבורה מהדרישות הלאומיות לרכש גומלין. ממשלת ישראל כורתת חוזי עתק עם חברות זרות, והדולרים מוצאים דרכם לדרך חד-סטרית, בלא שמיושמים העקרונות הבינ"ל לסחר הדדי.
אולמרט אומר, כי מדובר ברכש ציוד רכבתי לפרויקט זה בשווי של כמיליארד דולר, אשר עשוי להניב עבודה לתעשייה הישראלית בשווי של 350 מיליון דולר שמשמעותו למעלה מ-10,000 מקומות עבודה.
ללא דרישה לרכש גומלין, אומר השר אולמרט, יביאו החברות הזרות את הציוד הרכבתי מורכב מחו"ל, במקום שייוצר בארץ, כשיש בארץ עשרות תעשיות שיכולות להשתתף ביצור הציוד על בסיס תחרותי כלכלי, ואשר כאמור יספקו עשרות מקומות עבודה.
השר אולמרט אומר, שלא יעלה על הדעת שבשעה קשה בו מצוי המשק הישראלי לא ינוצל מנוף רכש הגומלין בפרויקט משמעותי זה.
היקף רכש הגומלין שבוצע ב-2002 הסתכם ב-1.78 מיליארד דולר ונהנו ממנו 300 מפעלים ישראלים.
אולמרט פנה לאחרונה לשרי הממשלה וביקשם לתת עדיפות לפעולות רכש הגומלין במסגרת כל רכישות המדינה.
אולמרט מציין, כי מדובר בעשרות פרויקטים של גופים וחברות ממשלתיות אשר מוציאים מכרזים בינ"ל, וכיום החוק לא מחייבם ברכש גומלין. לדוגמא: בזק, חברת הפחם, עיריות, רשויות מקומיות ועוד.
בכוונת השר אולמרט לפעול אצל שר האוצר לזרז את הטיפול בהרחבת החוק כך שרכש הגומלין יחול על גופים נוספים.