חברת החשמל השלימה בימים אלה תיקון מונע רחב היקף של אחד משני קווי הדלק הימיים בחוף אשדוד, בעלות של 150 אלף דולר.
גילו של הקו הימי מעל 40 שנה, והוא משמש להזרמת סולר ותזקיקים אחרים. כתוצאה מחיכוך החול (ארוזיה) באזור קו החוף נשחק דופן הצינור לכדי חצי עד שליש מעוביו המקורי.
על-מנת למנוע נזקים לסביבה הימית תכננה ובצעה חברת החשמל פרויקט ימי מורכב שעיקרו החלפת קטע קו באורך 50 מטר. קטע הצינור החדש הוצמד לקו הימי הישן באמצעות מחבר מיוחד שהותקן על-ידי צוללי מחלקת ים ושינוע דלקים של החברה.
העבודה שילבה פעילויות מעל ומתחת לפני הים מזרחית ומערבית לקו החוף. כל העבודות בוצעו על-ידי עובדי החברה תוך שתוף פעולה בין אגפי, באמצעות מומחי החברה בתחומים הרלבנטיים ובסיוע מזערי מחוץ לחברה.
עיתוי ביצוע הפרויקט נקבע לחודשי הקיץ מאחר ובעונה זו נסוג קו החוף מזרחה. בשאר חודשי השנה הצינור מכוסה בחול שמקשה מאד את הגישה לאזור השחוק.
בהזדמנות זו, ביצעה חברת החשמל שיפור נוסף בקו, המקל על הכנסת "מולוך" לצינור בחוף. המולוך המתאים לבדיקה זו הוא זחל הנע לאורכו של הקו וסורק בטכנולוגיה אולטרה סונית את עובי הצינור. תוצאות הבדיקה נשלחות בתקשורת אלקטרונית ליחידת הפיקוד הנמצאת בחוף.
המידע מעובד ונשמר באופן ממוחשב ומאפשר מעקב מדויק אודות מצבו ואיכותו של הקו.
בדיקה אולטרה סונית כזו בוצעה לראשונה בחברת החשמל בתחילת שנת 2001 וכך נערך מיפוי מדויק של האזור הפגום שטופל בציפוי ארעי מיוחד. מיפוי זה איפשר חיתוך מדויק של הקטע הפגום לטובת החלפתו בצינור קבוע חדש.
מפקחי אגף ים וחופים במשרד איכות הסביבה עקבו אחר ביצוע החלפת הקו ופעילויות שקדמו לו על מנת לוודא שמירת הסביבה הימית והחופית.
הפרויקט בוצע בתאום עם רשות הנמלים ובתי הזיקוק באשדוד.