|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מכללת אפיק עתרה נגד האוניברסיטה הפתוחה

על-פי החשד, אישרה ועדת המכרזים "זוכה" במכרז נהיגה מונעת באופן בלתי תקין ומבלי שנבדקו כדבעי המצגים שהוצגו בפניה בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו מניעה לפני כשלושה חודשים ועדת המכרזים מודה: אין בידנו את הכלים לבדוק את הטענות
16/02/2011  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
מכרז פסול מיסודו


מכללת אפיק [צילום: משרד התמ"ס]

עתירה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורכי הדין ניר גנאינסקי וליאור טומשין דורשת לבטל החלטה על זכיית האוניברסיטה הפתוחה כזוכה במכרז להפעלת קורסים לנהיגה מונעת. תחת זאת דורשת העותרת - מכללת אפיק - להכריז עליה כזוכה במכרז במקומה.

ראו בהמשך סיומו של ההליך:
בעקבות המלצת העליון: מכללת אפיק נסוגה מערעורה.

כמו-כן מתבקש בית המשפט לחייב את המשיבים בהוצאות ההליך ובשכר טירחת עורכי הדין. בחודשים האחרונים נעשו פניות למשרד התחבורה, בראשו עומד השר ישראל כ"ץ, כדי לתקן את הטעון תיקון, אולם עד עתה דבר לא קרה.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן-אור, הוציאה כבר לפני כשלושה חודשים צו מניעה התלוי ועומד גם עתה. בנסיבות אלה לא ניתן לקיים קורסים לנהיגה מונעת בחלק מערי ישראל.

על-פי פרטי המקרה, האוניברסיטה הפתוחה העמידה את אלדד ברקוביץ - מנהל המרכז הארצי ללימודי תעודה מטעמה, כאיש המרכזי לניהול הקורסים לנהיגה מונעת כפי שאלה הוצאו במכרז של משרד התחבורה. ועדת המכרזים במשרד התחבורה אישרה את המועמדות באופן בלתי תקין ומבלי שנבדקו כדבעי המצגים שהוצגו בפניה.

העותרים קובעים כי מדובר במי שהגיש לוועדה מסמכים שאינם אמת – קורות חיים בהם ציין כי למד בין 1997-1995 באנגליה – והקפיד לציין כי הלימודים נערכו באנגליה. כאשר, לכל היותר, שהה באנגליה ב-1996 למשך מספר שבועות.

לחלופין, מבקשים העותרים מביהמ"ש לקבוע כי האוניברסיטה הפתוחה לא איפשרה למשרד התחבורה לבחון כנדרש את כשירותו של המנהל המוצע מטעמה ועל כן לפסול זכייתה. דרישה חלופית נוספת שמעלים העותרים היא כי ייקבע שבמסמכי הצעת האוניברסיטה הפתוחה נפל פגם כאשר הוצג מצג לפיו אלדד ברקוביץ למד לכאורה באנגליה משנת 1995 ועד שנת 1997 – מצג שעל-פיו נקבע כי הוא עומד בתנאי הסף ועל-פיו אף, בין היתר, ניתן לו דירוג בגין התרשמות אישית ובגין השכלתו הנוספת. "בשל כך, יש לפסול הצעת וזכיית האוניברסיטה הפתוחה במכרז", נאמר בעתירה.
עת"מ 35281-11-10, מכללת אפיק נ' משרד התחבורה / עתירה מינהלית
עת"מ 35281-11-10, מכללת אפיק נ' משרד התחבורה / עתירה מינהלית
עת"מ 35281-11-10, מכללת אפיק נ' משרד התחבורה / כתב תשובה מטעם המדינה
עת"מ 35281-11-10, מכללת אפיק נ' משרד התחבורה / השלמת טיעון
עת"מ 35281-11-10, מכללת אפיק נ' משרד התחבורה / כתב תשובה

האוניברסיטה הפתוחה: הכפשות מצד גורמים אינטרסנטיים

האוניברסיטה הפתוחה מסרה את התגובה שלהלן:

"הגוף הזוכה במכרז הוא "דיפלומה" - בית הספר ללימודי תעודה והסמכה שליד האוניברסיטה הפתוחה, ואין לו קשר ללימודים האקדמיים של האוניברסיטה הפתוחה. "דיפלומה" זכה במכרז כחוק וכך גם יתברר בבית המשפט בשבוע הבא. מדובר בהכפשות של גורמים עסקיים אינטרסנטיים שהפסידו במכרז וכעת פועלים בדרך של השמצות חסרות בסיס".

טענותיו של ברקוביץ
לימודים באנגליה, לימודים מרחוק ותואר מיוחד לישראלים
▪ ▪ ▪

במסמכים שהגיש ברקוביץ במסגרת המכרז הוא טען כי למד לתואר ראשון בחינוך באנגליה בשנים 1997-1995 וציין, לכאורה שלא לצורך, כי הם נערכו על אדמת אנגליה. על סמך טענה זו, אודות לימודים באנגליה, החליטה בזמנו הוועדה כי ברקוביץ עומד בתנאי הסף. העותרים אומרים כי "שאלה חשובה הינה מדוע הקפיד מר ברקוביץ לציין, לכאורה שלא לצורך, כי למד התואר דווקא באנגליה. הרי לא התבקש לציין היכן למד. לא נעסוק בכובעים בוערים וראשי גנבים. אולם, מר ברקוביץ הדגיש נתון זה והסיבה לכך היא כי לימודים בישראל, בשיטת למידה מרחוק, לא הוכרו במסגרת תואר זה. לכן, הקפיד לציין כי התואר נלמד על ידו בשנים אלה באנגליה. טענה שקרית זו אך סייעה לו לקבל הכרה בתואר זה לצרכיי שכר בלבד במשרד החינוך".

במסגרת עתירתה טענה העותרת כי ברקוביץ הונה את הוועדה – שכן לא למד ולא שהה 3 שנות לימוד באנגליה. העותרת ביקשה שביהמ"ש יורה למר ברקוביץ להמציא אישור משרד הפנים על שהייתו באנגליה בשנים הרלוונטיות, שכן, לבדיקת העותרת, עולה לכאורה, כי ברקוביץ, בתרגיל הונאה, נסע לאנגליה לכשבועיים-שלושה, שילם ממון רב – וקיבל תעודה כאילו למד תואר ראשון בחינוך.

שלושה ימים טרם הדיון בעתירה, במסגרת כתב התשובה, זנחה האוניברסיטה הפתוחה את גרסת הלימודים באנגליה – מבלי לנמק מדוע נזנחה, מבלי לפרט מדוע במסמכי המכרז נטען כי מלוא לימודיו של ברקוביץ התקיימו באנגליה.

לאחר זניחת גרסה זו, הוצגה טענה כאילו ברקוביץ למד לתואר במסלול למידה מרחוק. העותרים אומרים כי לכאורה, כלל לא היה צריך לבדוק טענה חדשה זו. שכן, בפני ועדת המכרזים לא הייתה כל טענה של ברקוביץ כי למד תואר במסלול כזה ודי היה בכך על-מנת לפסול הצעת האוניברסיטה הפתוחה. אף על-פי כן, בשלושת הימים שבין קבלת כתב התשובה של האוניברסיטה הפתוחה ועד הדיון בעתירה, פעלה העותרת כדי לבחון טענה חדשה זו – ולמדה, לכאורה, כי תוכנית כזו כלל לא הייתה מאושרת ומוכרת לאוניברסיטת "אנגליה-פוליטכניק".

עוד נטען, כי האוניברסיטה הפתוחה לא צרפה אישור של המועצה להשכלה גבוהה באנגליה כי אוניברסיטת "אנגליה-פוליטכניק" הוסמכה לקיים לימודים בהתכתבות בשנים האמורות למרות הדרישה, ואישור שכזה לא הוענק על-ידי המל"ג האנגלי.

"האוניברסיטה הפתוחה הבהירה, כי גם משרד החינוך בישראל, שהכיר בתעודה לדירוג שכר בלבד, לא בדק תנאי בסיסי זה בהתאם לכללים שהיה צריך לבדוק אז", טוענים העותרים. "זאת למה? משום שכפי שמר ברקוביץ נמנע במסמכי המכרז מלציין אמת, אף בפנייתו למשרד החינוך בישראל – ציין כי למד באנגליה ולא ציין כי למד בשיטת 'למידה מרחוק'. בקשה כי מר ברקוביץ ימציא כתב ויתור, על-מנת שתיעשה פנייה למשרד החינוך, לבחון מה טען בפניו לשם הכרה בתוארו – סורבה ע"י ב"כ האוניברסטה הפתוחה"

עוד נטען כי "הסיבה לאי ההתייחסות לשיטת הלימוד אינה רלוונטית בשלב זה. מה שכן רלוונטי הינה העובדה כי לו הייתה התייחסות לשיטת הלימודים של ה"למידה מרחוק" התואר לא היה מאושר. שכן, שום גוף, לרבות המל"ג האנגלי, לא הכיר באפשרות הלימודים מרחוק באותה תקופה ואף באוניברסיטת 'אנגליה-פוליטכניק' לא היה בתקופת לימודיו של מר ברקוביץ שיטת 'למידה מרחוק'. יש לציין בנוסף כי גם פניות של העותרת לאוניברסיטה העלו כי האוניברסיטה לא הציעה תארים באמצעות למידה מרחוק בתקופה המדוברת.

מאחר שהעותרת ידעה, מבעוד מועד, כי ברקוביץ לא למד במסלול "למידה מרחוק", שכן מסלול כזה לא היה מוכר בשנים האמורות באוניברסיטה וכן מאחר שאף אם היה מוכר, ברקוביץ לא השתתף בו – העותרת הקפידה להתריע בפנייתה לוועדה כי ברקוביץ עלול להמציא עתה גרסה שלישית – ודרשה כי זו לא תישמע ולא תיבדק.

לאחר שהעותרת הגישה מסמכיה לוועדת המכרזים, כפי החלטת ביהמ"ש, החליטה האוניברסיטה הפתוחה לשנות גרסתה. בגרסה השלישית נאמר כי "מר ברקוביץ למד לתואר ראשון בחינוך של אוניברסיטת אנגליה פוליטכניק. הלימודים נערכו במוסד האם באנגליה במסגרת תוכנית לימודים מיוחדת שאיכלסו אותה בעיקר מורים בעלי תעודת הוראה או תעודת מורה מוסמך בכיר מישראל". עוד נטען כי "תוכנית הלימודים בה השתתף מנהל הפרויקט מטעם האוניברסיטה הפתוחה התקיימה באוניברסיטת אנגליה פוליטכניק שנים ארוכות. התוכנית כללה לימודים פרונטאליים מרוכזים, בתקופה קצרה, וכתיבת עבודות שהוקדש לה זמן רב".

על גרסה זו אומרים העותרים: "לאחר שהצהיר, לראשונה, מר ברקוביץ, כי למד שלוש שנים באנגליה, שינה את גרסתו לחלוטין וטען כי למד בשיטת למידה מרחוק, כעת הגיעה לה גרסה חדשה לאוויר העולם ועל פיה מר ברקוביץ למד באנגליה וכן כתב עבודות. מר ברקוביץ סבר – בשלב זה – כי החשש שמא יצטרך להציג אישורים מתי שהה באנגליה ולמד שם לתואר חלף, ועתה הוא שב לגרסת הלימודים באנגליה – לימודים פרונטאליים מרוכזים. בכל אלה מנסה האוניברסיטה הפתוחה להטעות את הוועדה ואת ביהמ"ש ולהסתיר את תרגיל הרמייה – לפיו מר ברקוביץ 'קפץ' לאנגליה לפרק זמן של שבועיים עד שלושה שבועות, שילם ממון וקיבל תעודה כי סיים תואר בחינוך על כך – 'בתוכנית לימודים מיוחדת לישראלים'".

"אלו שלא זכו במכרז - ערערו"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד פרסם מכרז לבחירת זכיינים פרטיים, שיפעילו את מערך קורסי החובה לנהגים. ועדת המכרזים המשרדית בחרה בשתי ההצעות כזוכות: האוניברסיטה הפתוחה, ועמל.
גופים שניגשו למכרז ולא זכו, ערערו על התוצאות. שלוש מהעתירות שהוגשו כבר נדחו, ואילו העתירה עליה מדובר בכתבה עתידה להתברר בבית המשפט בשבוע הבא".

מן האוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: "הגוף הזוכה במכרז הוא 'דיפלומה' - בית הספר ללימודי תעודה והסמכה שליד האוניברסיטה הפתוחה, ואין לו קשר ללימודים האקדמיים של האוניברסיטה הפתוחה. 'דיפלומה' זכה במכרז כחוק וכך גם יתברר בבית המשפט בשבוע הבא. מדובר בהכפשות של גורמים עסקיים אינטרסנטיים שהפסידו במכרז וכעת פועלים בדרך של השמצות חסרות בסיס".

תואר ראשון בזמן שיא

מן הפרטים עולה כי ברקוביץ, באמצע שנות ה-90', שילם כסף לאוניברסיטת "אנגליה-פוליטכניק", ויצא לאנגליה בקיץ 1996, לפרק זמן של שלושה שבועות לכל היותר (במהלכם שהה, אם בכלל, שבועיים באוניברסיטה) ולאחר מכן חזר כשבאמתחתו "תואר ראשון".

"שבועיים-שלושה שבועות של לימודים הספיקו לאוניברסיטת 'אנגליה-פוליטכניק' על-מנת להעניק למר ברקוביץ תואר ראשון", נאמר בעתירה. "מדובר היה במעין 'קומבינה' במהלכה טס לאנגליה וזכה ל'תואר ראשון' עבור לימודים במהלך הקיץ, כאשר פרק הזמן של 'לימודים' אלה, אם התקיימו, עמד על שבועיים בלבד. על בסיס שבועיים אלה, ואך ורק על בסיסם, אוחז, לכאורה, מר ברקוביץ בתואר ראשון".

העותרים טוענים כי בדרך זו זכתה האוניברסיטה באנגליה ברווח נאה, שאין השקעה בצידו, וברקוביץ קיבל תעודה כאילו למד לימודים מלאים לתואר ראשון בחינוך. "מדובר היה בתרגיל הונאה של רכישת תארים בכסף, שהתקיים בשנים אלה", נאמר. מבדיקת העותרת – הונאה זו חייבה את הלומדים לבקר פעם אחת באנגליה, למשך זמן קצר (שבועיים-שלושה שבועות), אולם ברקוביץ יוכל להמציא אישור משרד הפנים המפריך האשמה זו ומצביע על תקופת שהותו האמיתית באנגליה בשנים אלה.

תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  31/05/2018
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכללת אפיק עתרה נגד האוניברסיטה הפתוחה
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראספוטין בן מדביד
16/02/11 19:31
2
להשכיח את בני גנץ
16/02/11 19:56
 
תירגע!!!!!!!!!!
16/02/11 21:53
3
חווה
16/02/11 20:33
 
מי מקרין יושרה
16/02/11 21:03
4
עו"ד צחי כהן
16/02/11 23:28
5
נופר
17/02/11 09:23
6
לחברות ערביות
17/02/11 11:40
7
בתיה
20/02/11 19:12
8
אחד שיודע
20/02/11 21:36
 
עו"ד צחי כהן
21/02/11 13:18
9
ד"ר וייברג עופרה
11/02/12 15:42
10
יהודי כשר מאד
19/08/16 16:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היום לפני 74 שנה, ב-16 בפברואר 1937, נרשם פטנט על הניילון על-ידי ממציאו, ואלס קרותרס מחברת 'Du Pont'.
16/02/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 25 שנה, ב-17 בפברואר 1986, נחטפים שני חיילי צה"ל, יוסף פינק ורחמים אלשיך, ממחסום בבית יהון בדרום לבנון על-ידי ארגון החיזבאללה.
16/02/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
טיפ בריאות: לפני שאתם רוכשים מכשיר כושר לבית, חשוב לוודא כי אתם עושים את הבחירה הטובה ביותר לכם ולאורח-חייכם.
16/02/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
יחידות של צבא מצרים התפרסו בכל צפון סיני. זאת, בפעם הראשונה מאז חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים אשר קבע כי אזור סיני יישאר מפורז.
16/02/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
אם טרם הזמנתם חבילת נופש לחג הפסח המתקרב, זה הזמן להתחיל לחפש. אומנם תחפושות פורים עוד לא נשלפו מהארון, אך כדאי להקדים ולבחור חופשה שתתאים לכיס שלכם, מבלי להתפשר על טיסות ובתי מלון שנותרו במלאי.
16/02/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il