|
[צילום אילוסטרציה: עומר שביט]
|
|
|
|
|
מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג הפסח הקרוב צפויות להגיע לכ-285 מיליון שקל. מדובר בירידה של כ-5% לעומת פסח אשתקד, בו הסתכמו המכירות בכ-300 מיליון שקל. כך עולה (יום ב', 11.4.11) מנתוני חטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר.
מהחטיבה נמסר עוד כי החגים הגדולים (ראש השנה ופסח) תופסים נפח של כ-35% מהמכירות.
לדברי דב פיינטוך, יו"ר חטיבת יבואנים ישירים למשקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר, מחברת י.ד. עסקים, "היקף מכירת המשקאות החריפים יירד אומנם ב-5% בהשוואה לפסח אשתקד, עם זאת קיים גידול של כ-11% בצריכת היין, במיוחד היין הישראלי הכשר, בהשוואה לתקופת הפסח הקודם".
לדבריו, למרות שחל גידול בצריכת היין הדבר לא העלה את רווחי המכירות משתי סיבות: האחת - מחירי הבקבוקים המיובאים הוזלו לאור שינויי המט"ח; והשנייה - הצרכן הישראלי העדיף השנה לקנות יין מקומי זול על פני יין מיובא יקר יותר.
פיינטוך מסביר את הגידול בצריכת היין המקומי עקב מחירים לא גבוהים הנעים בין 25 שקלים ל-35 שקלים לבקבוק. לעומת זאת, טווח המחירים ביינות המיובאים כבר גבוה יותר ומחירי הבקבוקים נעים בין 70 ל-80 שקלים.
בחטיבה מציינים כי סיבה נוספת לגידול בצריכת היין המקומי היא העובדה כי בתקופה האחרונה השיקו יקבים ישראלים יינות מזנים חדשניים דוגמת פינו נואר וזינפנדל, והאטרקטיביות שלהם הגבירה את הצריכה לקראת חג הפסח.
דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית, החברה בחטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר, מסר כי פסח הוא החג הפופולרי ביותר לרכישת יינות ומשקאות, אף יותר מראש השנה, עקב הנוהג להביא מתנות ועקב אריכותו של החג. "שוק המשקאות החריפים, בשונה מהיין, נמצא עדיין בטלטול מערכות משמעותי בעקבות שינויי המיסוי משנת 2010 אשר ייקרו משמעותית את כל המחירים בענף המשקאות החריפים, הרבה מעבר לאינפלציה השוטפת. השנה מסתמנת עלייה במכירת היינות הלבנים והרוזה, בהשוואה לשנים קודמות, כאשר הישראלים מגלים את הייחוד בשתיית יינות קרים באביב ובקיץ הישראלי".