על-פי מחקר חדש של איגוד הניהול האמריקני (American Management Association), חברת Clearswift, המיוצגת בישראל על-ידי רנסאנס, והמוסד ePolicy, עולה כי 22% מהחברות סיימו את העסקתו של עובד בשל עבירה הקשורה בדוא"ל.
מהמחקר עלה עוד, כי משתמשי דוא"ל "מבזבזים" 25% מיום העבודה שלהם על דוא"ל. למעלה מ-1,100 עובדים אמריקנים השתתפו במחקר הדוא"ל של 2003.
על-פי תוצאות המחקר, משקיע המשתמש בממוצע 107 דקות (שעה ו-47 דקות) בדוא"ל כל יום, כ-25% מיום העבודה הממוצע. 24% מן הנסקרים דיווח על שימוש בדוא"ל של פחות משעה ביום, 31% משתמשים יותר משעתיים ביום ו-8% משתמשים בדוא"ל יותר מארבע שעות ביום.
המחקר מגלה עוד, כי 14% מן המשיבים ציינו, כי הוזמנו על-ידי בית משפט או גוף חקיקה לדיון בנושא שימוש עובדים בדוא"ל, בהשוואה ל-9% בלבד שהעידו על כך בסקר הקודם בשנת 2001.
76% מן המשיבים אמרו, כי איבדו בשנה האחרונה זמן בעקבות בעיות מערכת בדוא"ל. 35% מעריכים, כי איבדו חצי יום בלבד, 24% חושבים שאיבדו יותר משני ימי עבודה. עם זאת, 86% מן המשיבים מסכימים, כי דוא"ל הופך את העבודה ליעילה יותר, למרות ש-92% העידו, כי הם מקבלים דואר זבל ("ספאם") בזמן העבודה.
על-פי המחקר, 52% מן הארגונים בארה"ב יישמו צורה כלשהי של בקרת שימוש בדוא"ל אלקטרוני על-ידי העובדים ב-2003. השימוש בטכנולוגיה לניטור השימוש בדוא"ל עלתה ל-24%.
"דוא"ל הוא כלי תקשורת מצוין, אך יש לא גם חסרונות רבים", אומר ריקרדו רסניק, מנכ"ל חברת ההפצה רנסאנס, המייצגת בין השאר את חברת Clearswift, יצרנית תוכנת סינון הדואר MailSweeper וחברת NetIQ יצרנית תוכנת הסינון MailMarshal. "הסטטיסטיקה מחזקת את הטענה, כי על חברות להיות פרואקטיביות בקביעת מדיניות להגנה על המידע בארגון ובמניעת שימוש שלא קשור לעבודה בדוא"ל".