|
זינוק בפדיון רשתות המזון [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
פדיון רשתות השיווק ברבעון החודשים מאי-יולי המשיך להאיץ ועלה ב-4% (במחירים קבועים), בהמשך לעלייה של 3.2% בשלושת החודשים פברואר-אפריל. כך עולה (יום ג', 22.8.11) מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
התחזקות מרשימה נרשמה גם בפדיון של רשתות המזון, שרשם עלייה של 5.1% (במחירים קבועים), לאחר עלייה בשיעור של 3.5% בחודשים פברואר-אפריל. הנתונים מנוכי העונתיות למחצית הראשונה של שנת 2011 מלמדים על גידול בפדיון רשתות המזון של 1.9%.
עוד נתונים מנוכי עונתיות למחצית הראשונה של 2011 מראים כי פדיון מכירות הטקסטיל וההלבשה גדל ב-3.3%, לאחר גידול של 7.1% בשנת 2010 כולה; פדיון מכירות המוצרים בני הקיימה (מוצרים שאפשר להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחת), גדל ב-5.8% לאחר גידול של 4.3% בשנת 2010 כולה ופדיון ה"שונות" (מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה), גדל ב-3.1% לאחר גידול של 5% בשנת 2010 כולה.
לעומת זאת, ירידה מנוכת עונתיות נרשמה במכירות הדלק, שהסתכמה ב-2.5% פחות במחצית הראשונה של 2011.
מהנתונים שפורסמו כבר עבור שנת 2010, עולה כי מכירות הדלק זינקו ב-10% בשנה זו, לעומת גידול של 4.7% בשנת 2009. פדיון מוצרי ההלבשה עלה ב-7.1% לעומת 2.1% בשנת 2009. האטה נרשמה ב-2010 בפדיון מוצרי המזון, שגדלו ב-1.9%, לעומת גידול של 3.9% ב-2009 והאטה מתונה יותר נרשמה בפדיון סעיף ה"שונות" הכולל מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה, שגדל ב-2010 ב-5% לעומת 7.3% ב-2009.
יש לציין, כי על-פי נתוני הלשכה, רשת שיווק נחשבת לכזו רק אם מספר החנויות שלה עומד על לפחות שלוש, וכל חנויות הרשת מוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על-ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.