בנמל חיפה נפרקו (יום ד', 2.11.11) שניים מהקטרים החדשים של
רכבת ישראל וחמישה קרונות סימנס. אליהם הצטרפו היום (ב', 7.11.11) חמישה קרונות חדשים מסוג דאבל-דק של חברת בומברדיה הקנדית. עד סוף השנה הנוכחית צפויים להגיע לישראל עוד שני קטרים ושישה קרונות דאבל-דק נוספים.
הקטרים החדשים של רכבת ישראל מדגם יורו-4000 נרכשו מחברת 'ווסלו' הספרדית, בהיקף מוערך של כ-60 מיליון אירו, וימשיכו להגיע בשבועות הקרובים. מדובר בקטרים החזקים ביותר שפעלו בישראל אי-פעם, עם הספק מרבי של יותר מ-4,000 כוח-סוס (לעומת כ-3,300 כ"ס בקטרים הנוכחיים). מנוע הדיזל של הקטרים הוא מהדגם המתקדם ביותר של היצרן האמריקני EMD (חלק מקונצרן 'קטרפילר') שעומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים באירופה ובארה"ב (Stage IIIA ו- (Tier 3.
לאחר סיום אספקת קטרים אלו, תחל רכבת ישראל בקבלת 15 קטרים מדגם הייעודי שיוצר לפי דרישות רכבת ישראל ומותאם במיוחד להפעלת רכבות נוסעים בקווים הבין-עירוניים. הקטרים האלו, מדגם יורו-3200, יהיו המהירים ביותר אי-פעם בישראל, ויותאמו לנסיעה במהירות 160 קמ"ש, מהירות לה מסוגלים גם קרונות הנוסעים החד-קומתיים של הרכבת. בנוסף למהירות המוגדלת וליתרונות הטכנולוגיים שכבר ייושמו בדגם יורו4000-, יצוידו הקטרים במנועי הסעה חשמליים מסוג AC (זרם חילופין), שהם מתקדמים יותר מאלו שבשימוש כיום, ומאפשרים ניצולת גבוהה יותר של הספק המנוע תוך צמצום משמעותי בבלאי ובעלויות האחזקה.
ה-5 שהתקבלו היום החם חלק מתוך כ-150 קרונות שצפויים להגיע ארצה במהלך 2012. מדובר בקרונות משודרגים לדגם הקיים ברכבת ישראל ובין השאר קיימים בו תקני האש והבטיחות המתקדמים בעולם, חיישנים נוספים לוידוא פתיחה וסגירה בטיחותית ונוספו שקעי חשמל ליד כל מושב.
הרכש נעשה כחלק מהצטיידות רחבה של רכבת ישראל, שבסופה (בשנת 2015) תוכפל כמות הרכבות שברשות החברה, דבר שיאפשר לרכבת ישראל גמישות תפעולית רבה ויכולת למתן מענה רב יותר לביקושים בקווים השונים, במקביל לפתיחת קווים חדשים ושדרוג קווים קיימים. הקרונות החדשים ישולבו בצי הרכבות הקיים ויתרמו להגדלה משמעותית במספר המושבים לנוסע.
מרכבת ישראל נמסר כי "מדובר בתחילת התהליך של הגדלה ניכרת בצי הנייד של החברה. הוספת מעל ל-11 אלף מקומות ישיבה חדשים הינה צעד משמעותי בדרך שעושה רכבת ישראל בכדי להדביק את קצב הגידול במספר נוסעי הרכבת וכחלק מההיערכות החברה לפתיחת קווי רכבת חדשים, תחנות חדשות והעלאת תדירות הרכבות".
עוד נמסר כי: "עד לשנת 2014 צפויה רכבת ישראל לסיים את כל פרויקטי הכפלת המסילות, בכל רחבי הארץ וכתוצאה מכך להעלות את תדירות הרכבות. אנו פועלים היום על-מנת שבעתיד תדירות הרכבות תעמודנה על רכבת כל רבע שעה ובכך לשפר משמעותית את השירות הניתן לנוסעים".