החל קטיף התפוחים בגולן, עם זן צרפתי חדש - גלאקסי, שישווק לראשונה בארץ ברשתות השיווק. צבעו של הגלאקסי ורוד אדמדמם. הגלאקסי הינו ממשפחת תפוחי הגאלה והינו זן משודרג ומתוק יותר.
יבול התפוחים הארצי השנה יגיע ל-100 אלף טון, מתוכם 25 אלף טון בגולן, לא כולל המגזר הדרוזי. הענף מגלגל סה"כ כ-600 מיליון ש"ח. יוסי נקש, מנכ"ל בית האריזה "פירות גולן", מקיבוץ אורטל, מוסר כי השנה ייעשו מאמצים גדולים לבדל את זני האיכות המיוחדים: פינק ליידי ופוג'י באריזות יוקרתיות - "פרי חוויה".
נקש אמר עוד, כי "בעיות ענף התפוח השנה מתמקדות בפן הכלכלי: פער התיווך בין החקלאי לצרכן גדל השנה. אין קשר בין המחיר שבית האריזה מוכר בו את הפרי, למחיר הקימעונאי הסופי לצרכן.
השנה יתנהל השוק כמעט ללא תנובה כמשווק. בהחלטה אסטרטגית, יצאה תנובה משיווק הפירות והירקות, ובתי האריזה שהעבירו פרי דרך תנובה עובדים היום באופן עצמאי מול הסיטונאים, ללא התיווך של תנובה".
סקר: צעירים מעדיפים ירוק; מבוגרים - אדום
מסקר חדש שנערך בהזמנת בית האריזה "פירות גולן", בקרב בני נוער ומבוגרים על הרגלי צריכת התפוח, עולה כי: צעירים מעדיפים תפוח ירוק בעל חמיצות. "תפוח ירוק הוא קולי ופחות משמין", ומבוגרים מעדיפים תפוח אדום ומתוק. הישראלי מעדיף תפוח ישראלי על-פני מיובא - "התפוח הישראלי טעים יותר, עסיסי וטרי יותר".
עוד עולה מהסקר, כי הנאתו של הישראלי מאכילת תפוח גדולה כמעט כמו אכילת שוקולד וגלידה. רוב הישראלים אוכלים תפוח כ-3 פעמים בשבוע ובין הארוחות. זני התפוח העיקריים הנמכרים: גרני סמית-אלכסנדר, סטרקינג-חרמון, מוזהב דלישס ויונתן. בר רפאלי נבחרה על-ידי הצעירים כמועדפת להובלת קמפיין התפוח, על-פני יעל בר זוהר, סבלימינאל ודידי הררי.
נקש אומר עוד, כי הצרכן הישראלי שמרן בטעמו ולכן לחקלאים קשה לפתח זנים חדשים וטעמים חדשים. הישראלי קונה לפי מראה. לעומתו, הצרכן האירופי פתוח לחידושים וקונה לפי איכות וטעם ופחות לפי מראה.