למעלה ממחצית מכלל המגזר הערבי מתנגדים לשימוש בפייסבוק. 54% מתנגדים לשימוש בו ו-46% תומכים. ההתנגדות גבוהה יותר באופן משמעותי בקרב נשים מאשר גברים - 64% לעומת 44%. ההתנגדות הגבוהה, הן בקרב נשים והן בקרב מבוגרים היא מאפיין של אוכלוסיה שמרנית הרואה בו ערוץ שמביא להסרת הנורמות והמגבלות המקובלות המסורתיות.
הדברים עולים מסקר שערך מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי בקרב מדגם מייצג של בני 18 ומעלה מהמגזר הערבי, והוצגו (יום ב', 11.6.12) ביום העיון "מיליון וחצי ערבים רוצים להיות חברים שלך", המשותף לאיגוד השיווק ולמשרד הפרסום הגדול במגזרים סקטורס-אל בוסתאני.
ד"ר אסמא נ' גנאיים ממכללת אלקאסמי דיברה בכינוס על מקומן של הנשים הערביות ברשת. היא הציגה נתון בסקר ממנו עולה ששיעור משמעותי מבני המגזר מאמינים שהפייסבוק עשוי לשמש כלי לקידום מעמד האישה הערבית.
גולשים בעיקר לחדשות
71% מכלל המגזר גולשים מדי יום באינטרנט, שעתיים בממוצע. השימושים העיקריים: קריאת חדשות - 62%, צפייה בסרטונים - 35%, פעילות בפייסבוק - 32%, צפייה בסרטים ובסדרות - 29%. צעירים הם הצרכנים העיקריים של חדשות באינטרנט - 82%.
פאיז שתיווי, מנכ"ל העיתון כל אל ערב והאתר אל ערב, עמד ביום העיון על הבידול בין העיתונות המודפסת למדיה החדשה. "אתר אל ערב מהווה את 'כיכר תחריר' של המגזר, מאפשר לתת במה לקשת רחבה של דעות במגוון תחומים ומהווה פלטפורמה להבעת ביקורת באמצעות טוקבקים ותוכן גולשים", אמר.
עם זאת, ציין שעדיין כשני שלישים מהציבור (66%) קוראים עיתון בסוף השבוע, כדי להתעמק בכתבות בנחת. קריאת העיתון המודפס בסופשבוע היא מסורת משפחתית והיא גם נותנת מענה לאלה שאינם משתמשים באינטרנט.